VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

FÅNGA DAGEN >>><<< DE HÄR VAR MIN DAG IGÅR >>>>>>>>>>>

Av IRJA Hagström Wikström - 9 februari 2011 01:41

 FÅNGA DAGEN >>>>>>>>>>>


 


 DE här var min dag igår >>><<< Låt bilderna tala för sig själv, det blir nog mera rättvist så.......

  NU skall jag uti skogen och finna nya och spännande stigar........

Följ med på en härlig skogspromenad,  i TROLLSKOGEN,,,jag lovar att det är skönt.så njut,,, vi kanske träffar på skogens KONUNG ÄLGEN....

Med målet i sikte är det lättare att se och följa vägen,

så följ med i mitt vinterland...........


         

                   


   

    


   


  DU OCH JAG, för vårens skull, för stämningen,,,

  för den mjuka, bedårande skymningen,,,

  för isen som äntligen spruckit loss,,,

  DU och JAG, för oss

  Jag Kan inte säga nej,

  Jag kanske rent av , behöver dej

  DU minvän, se hur kvällshimlen

   Brinner opp.......


 


 

 Glöm ej att leva min vän, Dagen som gick kommer inte igen. >>><<< 

     Den glädjen som jag känner, är för att vi  får  vara vänner....

 Corina, Margaretha, SkoganuvanAnita,Solan, Margit,Kristina, ,Lillis , Ansepanse,Marita Calma,GlimZ, Maria Torparmor ,Kerstin ,Maria Och  Sussi >>><<<   

   Tack för besöket, Välkommen Åter   You comments make me happy                               >>><<<    Dagens Citat :LIVET behöver inte vara perfekt, för att vara underbart.....

FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KramiZ IA >>><<<   


  

 
 
lillis

lillis

9 februari 2011 07:08

God morgon vännen!
Så roligt att följa med i ditt vackra vinterlandskap.
En mycket fin filmsnutt som du visar oss
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

9 februari 2011 08:21

FÅNGA DGEN! Sitter och lyssnar och blir precis varm inombords.Den borde alla lyssna på.
Jag tog mig friheten och "lånade" den och lade ut den på FB.Hoppas du inte misstycker.
Vinterbilderna talar för sig själv. Också så rogivande.
Vilken härlig medicin du givit mig nu idag Irja.
Hoppas dagen blir en fin dag för dig också.
Kramen min kära vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

9 februari 2011 13:06

Kära Margaretha....
Kan vi sprida lite glädje till några i vårt avlånga LAND, och att jag kan bidra med något, så är jag bara glad för det...
Idag strålar solen från en blåaste blått klarblå himmel, den guldgula solen är som en stor knapp i skyn...Ingen bra förklaring men OKEJ den får duga,,, LER...
Underbart att jag kan glädja dig med sååå lite... "Men kan man vara glad åt lite, så har man mycket att vara glad över" Ett litet citat .... FÅNGA DAGEN... KRAM IA .....

 
Margit

Margit

9 februari 2011 11:25

Sänder dej en liten hälsning från ett SOLIGT Kolsva..idag igen... Varit i Eskisltuna under natten...var barnvakt åt Maria på kvällen..och nu på morronen varit och fixat min tand...som hade atappat en bit..Men nu är det fixat på morronen.
NU skall vi snart gå till Brukskyrkan för att öta GOD SOPPA igen..och umgås med de andra trevliga matgästerna.... ALLTID lika GOTT och TREVLIGT på dessa SOPPLUNCHER!
ja, ni var ju med oss....så ni vet....
Kram till både dej ochdin kära Anders!!!!
Kramar!!!! Syrran..och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

9 februari 2011 23:06

Kära syster....
Ja kan du tänka dig att nu har vi haft två hela dagar som man har njutit av att vara ute,,, Vi längtar så mycket efter ljuset, så man vill ju passa på att ta vara på den,,, Idag fick jag med mig min Anders på en rogivande skogspromenad till trollskogen som barnen döp den till...
Annars går allt sin gilla gång, livet blir lättare att leva,nu när vi går mot våren....
VI lunkar på i våran egen takt,,, I morronbitti ska jag till VC och kolla min blodtryck, den är lite för hög just nu, kanske behöver byta till nya mediciner, ja ,vi får väl se......
HA de grejt syrran och hälsa din Lasse ifrån oss KRAM.....

 
Maria

Maria

9 februari 2011 19:04

Vilka underbara foton från ditt vinterland :)Kan riktigt känna hur lugt & tyst de är.
Ha en fin kväll vännen/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

9 februari 2011 23:16

Kära Maria ...
Jag älskar lugnet omkring mig nu på äldre dar, det var annerledes när vi var yngre, fast visst kan vi vara ute på raj-raj iband ockaå, men vi älskar naturen bäggr två, och det ger oss bätre livskvalitè....
HA det bäst vännen ....
KRAM IA...

 
Love

Love

9 februari 2011 20:15

Käraste Irja!
Tänker jättemycket på dig och allt fint du skrivit till mig tackar jag för.
Nu har jag läst igen mig här och njutit av musik också.
En önskan jag haft i många år är att få åka till marknaden i Jokkmokk en annan är att få sova i Ishotellet. Kanske min önskan kan bli sann.
Vintern håller sitt grepp här nere också men jag börjar få vårrpirr och ska börja plantera om mina pelargoner.
Tvättar trasmattorna som ska ligga i uterummet.
Att ha många fåglar i sin trädgård gläder både mig och katterna som sitter inne och tittar.
Ibland går dom ju ut och då är det bra att ha satt hönsnät runt fågelbordet så pippisarna får vara ifred.
Så fin han är din chokladpralin han och min svarta springare skulle nog ha kul tillsammans.
Leif o jag tar verkligen en dag i taget och försöker fånga den på bästa sätt. Lyckliga över att ha varandra. Hälsa nu din Anders och ha det riktigt bra kära systra mi.
Kram med kärlek till dig.
Love

http://vindalou.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

9 februari 2011 23:39

Min Syster LOVE,
Den sanna systers kärlek sprider värme och glädje innombords,du och Leif är oftast i mina tankar, och undrar hur livet tèr för er , och nu fick jag det bekräftat, i din kommentar till mig...
NEJ det är ingen ide att hetsa upp sig, allt går mycket bättre när man tar der coolt....
Våran vinter har varit enormt jobbig i år, har det inte varit snöstorm, så har det varit svinkallt ,upp till 32- ibland,,,nätterna är fortfarande kalla, just nu -22 grader, inget mellanläge alls,, nej nu längtar man efter våren och ljuset,försöker vara ute så mycket som tillfället ges....VI älskar våra skogspromenader i trollskogen...det är såååååå rogivande.....
Hälsningar från vinterlandet.
Stor och kärleksfull KRAM till er båda....
FÅNGA DAGEN... syster IA /Anders.......

 
calma

calma

9 februari 2011 20:43

Hej
TAck min vän,tack,ja,jag håller med när du säjer kan man glädja ngn annan med så lite,är ju sån själv,kan jag bidra till att någon drar på munnen o ler o glömmer annat för en stund,DÅ blir jag så glad
Härligt med allt som ger så mkt tbx,,tack snälla

Härligt med ditt Fånga dagen,fast jag alltid skriver Carpediem,och i ett ord,alltid gjort,o varit mitt motto sen unga år,,
kramen vännen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

10 februari 2011 00:19

Samma här hjärtat,
Fånga Dagen, har följt med mig sen man börja förstå innebörden, och det gör jag i det mesta,, Jag älskar att fotografera, min första lådkamera fick jag när jag var ungefär6-7år ,,, eftersom jag hade så långt till mina kompisar, så var jag oftast ensam med djuren,, jag är uppfödd på en stor bondgård ,( en bondlolla,LER ) så det är därför djuren står mig varmast om hjärtat...
JOOOdå,jag är mycket social av mig,vill hjälpa människor och barn och sprida glädje,,, tyckte om att arbeta inom sjukvården, men efter det jag blev sparkat i ryggen och misshandla av en drogat person,efter det blev livet annerledes de tog mig nästan ett år innan jag kunnde gå igen , Läkarna gav mig inge stort hopp om det, de mena att jag skulle bli rullstolsburen, men min envishet sa nej Jag träna hårt för att lära mig att gå igen och klara mig själv med de vardagliga sysslorna,det är därför jag inte kan arbeta längre inom mitt yrke mer,,,så vägen till det jag är idag, har varit lång och kämpig....så varje morgon jag får öppna mina guldbruna ögon,till en ny dag,tackar jag den högre makten för, det är glädje ....Livet är värt att leva och levas....
Vakna till en underbar dag vännen
Kram Vännen... (nu vet du litegrann om min bakgrung.... IA

 
Monica

Monica

9 februari 2011 21:39

Vilka fina och rogivande bilder på vinterlandskapet.
En sån sele som din hund har är nästan likadan som sonens hund Abbe har.Jag köpte den för ett par veckor sen på djurmagasinet i Falköping.

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

10 februari 2011 00:28

Kära Monica !!!
Eftersom, jag kan ha han lös på våra skogspromenader, är det bra att kunna ta fast han om det skulle komma,någon fyrbenta eller hoppande överraskningar,,, LER...
När vi är på tur så fäster jag fast skaklarna till dragpulkan, han tycker om att jobba är vi ska på fisketur och pimpla....
VI älskar naturen....
Önskar dig en underbar DAG i dag.... KramiZ IA....

 
eva

eva

10 februari 2011 00:45

Jag smög mig in hos dig och här hittade jag en riktigt trevlig blogg verkligen och underbara bilder!
Timmen är sen så jag återkommer med att lysssna på musiken :)

http://tanteva.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

10 februari 2011 01:00

Mitt i natten EVA,
Nej du behöver inte smyga, jag är vaken ännu,
Kul att du titta in i sena timmen, du är varmt Välkommen, så välkommen åter,,,
HA det bäst....
KramiZ IA.....

 
ansepanse

ansepanse

10 februari 2011 17:46

vilka fina vinterbilder, härliga skogsvidder och tystnad :) vilket utav de husen är ert?
visst ska vi fånga dagen, den kommer som sagt var inte åter
ha en go'er kväll - kramar

http://kinaguld.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

10 februari 2011 17:58

Hej vännen
Den till höger på bilden,,, med den vita stora verandan,,, är vår lilla koja... ler
Stillheten är skön,men när skoterkillarna är på isen och kör rally,då kan det vara lite iriterande.....
Kram IA

 
Sussi

Sussi

10 februari 2011 20:31

När man ser dina bilder så är det riktigt vackert med alla snö. Men den kan gärna få hålla sig hos dig! Jag längtar jättemycket till snön vi har ska smälta och våren ska sätta fart. Men än så länge den här vintern har det inte ens varit barbacke en endaste gång..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

10 februari 2011 22:55

Kära Sussi !!!
Den som väntar på något gott , väntar aldrig förgäves,de orden skriver jag till dig , som min Anders brukar uttrycka åt mig när jag inte är tålmodig,,,I sions tid kommer VÅREN,naturen bestämmer när det är dax för det....så du får vackert vänta till första vårmånaden MARS, tillträder sin plats,min vän,atmosfären och solen är för kylig än, det tar in tid att värma upp vår moder jord...Tidsnog, ha tålamot,,,
vi får vara glad om vi har barbacka till Valborg,,,,Jag älskar bara våra årstider ,de är så unikt, det är inte alla som får uppleva det.....
Tiden går ju fort bara 18 dagarkvar av denna månad,så vipps innan du ens vet ordet av vår så är den här,,, imorron är det ju redan fredag.....
HA det bäst vännen
KRAM IA.........

 
Glimz

Glimz

10 februari 2011 21:42

Fantastiska ljuvliga IA =) Du har ett hjärta av guld! Alltid härligt att få dina fina kommentarer, tack! Mysigt att få komma inte till dig å så bjuder du på en ljuvlig bildkavalkad, fint! En fortsatt härlig kväller önskar jag dig =)
BamseKramen

http://ninz.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

10 februari 2011 23:05

Hej vännen....
Jag försöker se livet från den ljusa sidan, och möjligheterna,,, för allting går bara viljan finns...
Visst finns de mörkgråa dagar också i mitt liv.Jag är nog inget undantag...Ler....
ATT bjuda av sig själv, av sin gästvänlighet, ger mig så mycket tillbaka,,,,, jag vill sprida glädje, åt alla som jag möter på min väg.....
Ha det bäst vännen...
KRAM IA.....


 
Skrivmoster

Skrivmoster

11 februari 2011 13:32

Det var en härlig promenad och jag vet ju, att vi har det så vackert här uppe i norr. Ändå vill jag att vintern snart ska ta slut... Den är ju så lång! Vilka härliga dagar vi haft med gnistrande sol! Det väckte kropp och själ till liv!

Ha en skön dag! Även om solen inte vill vara med idag så finns det solsken inombords!
Kram från mej!

http://www.skrivmoster.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

12 februari 2011 01:43

Hej,
igår förmiddag hade vi sol-6 grader kallt. åkde till Luleå och helghandla lite, var till den nya granngården också, och titta på fröer,, så dyra de har blivit då....köpte även salva för hundtrampdynorna, så att det inte blir så torra av snön....I Luleå snöade det, men när vi kom närmare hemmet, sken solen,,, vädret är så lokalt,,, Jag älskar vårvintern, det är nu dagarna blir härliga....

HA en härlig och skön helg.... Kram IA...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards