VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

VÄLKOMMEN TILL ÄVENTYRET I >>>><<<< SOM PÅGÅR DEN 2011-02 -02-02 -05

Av IRJA Hagström Wikström - 3 februari 2011 01:45

    FEBRUARI  Torsdagen den 2011-02-03,,, DISA och HJÖRDIS har namnsdag idag , GRATTIS >>>  <<<


 JOKKMOKKS   VINTERMARKNAD !!!

   




DÅ, var det dax igen,alla Jokkmokksbors stora höjdpunkt,som invigdes i  går onsdag.....

MEN även hela norra Skandinaviens stora marknad.... 

 JOKKMOKKS MARKNAD är inget evenemang i vanlig bemärkelse.....

 JOKKMOKKS MARKNAD lever sitt eget liv, och de som deltar skapar förutsättningarna för dess framtid, och utveckling...Under marknaden är igång med flera aktiviteter samtidigt och de ser framemot att träffa dig/er under dessa hektiska dagarna marknaden pågår i POLCIRKELN,JOKKMOKK-LAPPLAND >>><<<  

   

                 

   




 


 JOKKMOKKS  VINTERMARKNAD är mer än bara en marknadsplats.

HÄR kan du uppleva SAMISK.kultur, i form av handverk. konstutställningar, konserter och föreläsningar,samt spännande aktiviteter,,, Tex REN  RACE,,, Kappllöpning med ren,,,,  I en härligt vinterlandskap....


           Klä på er ordentligt, det kan vara kalla dagar......


  Finns mycket att välja på...... 

               SAMISK HANDVERK.....  


MAT i världklass, och så klart det allra viktigaste möten med människör från när ock fjärran... Som tex kronprinsessparet Viktoria och Daniel, kommer att besöka JOKKMOKKS MARKNAD....

       VILD- HASSE är en trogen Knalle som kommer med sin försäljning av renkorv,,År efter år,, han som  tillhör jokkmokksmarknadens maskot....

Här finns det restauranger med mycket god och vildbaserad mat  av närproduserade råvaror ,,, samt NORRLANDS/LAPPLANDS GULD >>>>>>>>>>>>>


 


      Härliga hjortron, vårat eget guld....


  

ÖNSKAR dig /er hjärtligt välkommen att uppleva denna vintermarknad I JOKKMOKK...

Och ta pulsen på JOKKMOKKS 406:e vintermarknad,,, upplev något extra......... 


  

 TACK för era commentarer: MARGARETHA; CORINA; LILLIS ;SUSSI KRISTINA;
LAMBERGSFRUA; CALMA och MARGIT........  

  Gör mig glad lämna en rad !!!  

 FÅNGA DAGEN >>>  <<< DAGEN  GÅR EJ I REPRIS >>>  <<< KRAM IA >>>  <<< VÄLKOMMEN ÅTER >>>  <<<      

  

 
 
Maria

Maria

3 februari 2011 10:08

I Jokkmokk har jag varit en gång i tiden...när jag var liten. Åkte upp dit på semester ett år med husvagnen. Fiska i fjällsjöar och åkte svart sopsäck på snön. De är väl de jag minns från den semestertrippen..haha! Ser mysigt ut med vintermarknaden.
Ha en fin dag/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

3 februari 2011 20:51

någon gång vill jag komma till den marknaden, det har jag drömt om länge
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Calma

Calma

3 februari 2011 23:18

Hej där
Åhh,vad härligt,har hört talas om marknaden,har en gammal kompis,som sagt att hon bara ska på den en gång i sitt liv,,
Härligt ser det ut iaf,

Här är d så blåsigt o kallt,fast ej temperturmässigt,det är blåsten som gör det så brrrigt
ha d bäst,,kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

4 februari 2011 13:58

Det verkar vara en rolig marknad med mycket aktiviteter på gång. Synd att det är så långt bort från mig men dom som besöker den får säkert en trevlig dag. Vad många fina kort på fåglar du har här på din blogg.
Önskar dig en go helg/kramizar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Maria

Maria

4 februari 2011 16:16

Trevlig helg på dig/Kram

http://maria9.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

5 februari 2011 01:54

Detsamma till dig vännen,
Ha en skön och gemytlig weekend,,, själv ska jag ha skoj och bus med Melker,, mormors/morfars solstråle...
Kram IA....

 
Ingen bild

kerri

5 februari 2011 08:21

hejsan vilka härliga bilder, har bara varit i Jokmok på sommarn, kan nog tänka mej att det är marknaderns marknad den i Jokmok
Ha det så gott :) kram Kerstin

IRJA Hagström Wikström

6 februari 2011 20:45

Jokkmokksmarknad kan man inte beskriva till sin fullhet och rättvisa,den måste upplevas...
Där finns det så enormt mycket spännande ting man vill uppleva,,, har du möjlighet att besöka det någon gång , så ska du göra det, rekomenderar den varmt.... Kram IA.....

 
Sussi

Sussi

6 februari 2011 08:58

Den marknaden lät hur skoj som helst..
Traditoner är till för att hållas, en sån maskot skulle varje ställe behöva :)

Hoppas du får en superbra söndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

7 februari 2011 00:37

Tog mig en bloggfri helg, för Melker behövde sin mormor, och idag har jag varit och hälsat på hos min kära älskade mamma, med en stor bukett tulpaner, det är så roligt att glädja henne,med vårensblommor, vi har umgåtts hela långa söndagen..Härligt att få rå om hon, så länge jag har henne i livet....
HA det bäst vännen...
Kram IA.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards