VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg under januari 2011

Av IRJA Hagström Wikström - 10 januari 2011 01:50

MÅNDAG MED MELKER...... BÖRJAR den nya veckan,,,,ska   att vara  MELKERS betjänt,,,, LER....... Dagispersonalen har  planeringsdagar, då får mormor rycka in och  vara Melkers alltiallo, det är bara kul att få rå om varandra och det gör mormor och morfar mer än gärna......Mamma ANNETTE måste ju ta hand om sina elever efter jullovet, så  Melker ska vara hela långa måndagen på mormorsdagis.......

  

 Hoppas ni mina vänner börjar veckan med glägje och nya möjligheter.....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


TISDAG   Morgon ska jag besöka VC i Norrfjärden och lämna nya prover, och ta influensasprutan... Jag/Anders  vi tillhör ju riskzonen som  har kroniskasjukdomar,,, Mannen diabetiker och hjärtat,,jag reumatiker.....så det gäller att sköta om sin hälsa ------

 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ONSDAG ska vi åka till VÄSTERBOTTEN och besöka Anders moster Sally  och svärmor  Astrid ska också följa med, och hälsa på sin syster,,,,Ska få välja två nyvävda trasmattor som moster Sally har vävt .....Det blir nog att vara där hela dan ,,,, Hoppas vädret är bra då....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

TORSDAG blir det att blocka bort restderande julpynten, då är det ju tjugonde dag KNUT och då ska ju JULEN -dansas ut,,,, Min Anders andra namn är KNUT,,, DÅ när barnen var små , så trodde de att vi skulle dansa ut pappa... LER,,, SÅ Anders vet ju inte om han åker ut eller får stanna kvar,,, det beror ju på hur han har skött dig,,,, men hitentills har han ju klarat sig,,,,, Fniss,,,,,

PÅ TORDAG är det inte bara Anders namnsdag utan det blir ett år sedan han genomgick baypacè operationen i Umeå, just på KNUT-dagen ......

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

FREDAG ska jag äntligen få komma till reumatulogen i Sunderbynssjukhus i Luleå,,,,Jag börjar bli less och springa där, när de inte kan ge mig bättre diagnos,,, och medicin,,, Men man kan ju inte förvänta sig MIRAKEL.....MAN får nog vara TACKSAM , de dagarna som är bra,,,,,,Det finns alltid de som har det värre......

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> LÖRDAG och SÖNDAG då får man vila.... Det var veckans alla dagar....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><> 

Några blider från veckan som har varit......


                      HÄR har ni tre stycken av januaris födelsedagsbarn..... MELKER  dem 3januari Maria den 8 januari Lucas fyller år den 19 januari,  ,, Några har vi ju firat oh Lucas  firar vi sen .....

Klicka på fotot så blir de större..... Maria och hennes familj gästat oss i helgen, så här har det varit  fullrulle ......

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Vad väljer ni för vinter väder, regn och slask med  glashala vägar   eller snö och rikdig VINTER...???????

      .????????

Själv föredrar jag vinter, med bra spatkföre,,,,,,Fast ni tycker väl att vi har bra sparkföre året om LER HIHI....

 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


   Jag önskar er alla en trevlig dag, antingen det regnar eller snöar, så kan man uppleva något fin och vackert ändå det är med villket  öga man ser på möjligheterna......

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

   TACK så hjärtligt,,, för    att ni ville vara med mig veckans alla dagar....LER

JAG är glad av att få dela min vardag med dig, älskade vänner !!! Utan er finns ingen glädje.....

Dagens Citat :Alla dessa dagar som kom och gick, inte viste jag att det var LIVET....LEV IDAG ***********

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    DINA COMMENTARER GÖR MIG LYCKLIG; GÖR MIG GLAD SKRIV EN RAD........DAGEN OCH TIDEN GÅR EJ I REPRIS, SÅ FÅNGA DAGEN >>><<< KramiZ IA<<<>>>  <<<>>>    GOOD NATT >>><<<   

Av IRJA Hagström Wikström - 7 januari 2011 02:37

 


 

             

                

                


                             TACKSAMHET  !!!

            Börja varje dag med en tacksamhetstanke............

            Tacksam att du kan se,Tacksam för mat och husrum,,,   

            För hjälp du till andra kan ge......


            >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


           Tacksam för vi känna varje dag, du och jag..........

           Fast livet oss inte bjuder  blott njutningar och behag......


           >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


          Vi bör också vara tacksam i motgångens svåra stund.......

          I mörker finns alltid en ljusning,,,, 

          Allt ändras, det sker i en blund........


         >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


          Så  börja var,   dag, vara tacksam...

          Tacksam för var dag du fått...

          Fastän du ännu inte livets höjpunkter nått.....


       >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


         I världen är du bara någon.......

         ......... Men för någon är du

        HELA VÄRLDEN...........


             Tack för erat besök  och välkommen      ÅTER,,,,,,Gör mig glad     och lämna en rad =))

 DAGENS CITAT: Det viktigaste är inte det du har i fickan ,,,,,,

    Utan det du har i ditt hjärta.....  .                


  KramiZ IA....   

















  

Av IRJA Hagström Wikström - 4 januari 2011 16:13

När du har gjort dina val kopierar du och klistrar in inbäddningskoden ovan. Koden ändras efter ditt val.

Av IRJA Hagström Wikström - 4 januari 2011 15:20


LITEN BLIR STOR<<<<< MELKER TVÅ ÅR IDAG ... GRATTIS

F     

  FYLLER  TVÅ ÅR IDAG..... VI KOMMR PÅ KALAS....


VÅRAN solstråle ,och lillprinsen...Vårat yngsta barnbarn Melker blir en stor kille han fyller hela två år idag... HIPP; HIPP HURRA, vi kommer senare idag, när morfar slutat jobbet, med en liten present......och äter tårta.....

HÄR får du en kram på din födelsedag,

så får du en kram,för att du är bra....

 Sen får du en kram som den lillprins jag har kär....

 Men den största du får för du är den du ÄR.....

MORMORS ÖGONSTEN,,,

 FÅNGA DAGEN.... KRAMIZ IA..... 

Av IRJA Hagström Wikström - 3 januari 2011 03:05

     MÅNDAGEN  I JANUARI........

  


Första MÅNDAGEN på det nya årets månad JANUARI och nu dag........ Förväntar jag mig att allting ska vara annerledes, nytt och bra !!!   MEN det är precis som vanligt

Bara en ny måndag att gå till mötes och nya möjligheter.............


  

I bland månen och stjärnornas ljus finns hopp om en bättre värld ........

Och en förhoppning ger mig kraft och glädje inför detta år,2011 !!!  

(FÖRSTA vackra dagen i Januari med nysnö, men kallt)

 

Just nu i stilla nattens mörker,dalar det stora snöflingor,,,  - 5½ grader kallt,Kung Bore har fått ta en liten paus just för tillfället,,, Men är säker på

 att han är strax tillbaka igen..... 

 Men vi kära vänner kommer att få det bra......

Och vid min trösklar får jag försöka ta mig över till de goda igen ,,,, Och leva på hoppet att livet blir något lättare att leva.....det är ju det sista som överger människan, hoppas läkarna hittar mirakel medicin för min reumatism.....


Tackar er alla för de jul och nyårshälsningar samt lyckönskningar på vår bröllopsdag,,,, Tack mina vänner......Och kul att ni även vill följa mig ,,en bit på min livets väg,,, och allt annat tjatter.... LER

 FÅNGA DAGEN<<<>>> KramiZ IA <<<>>>   


  

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards