VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

VÄLKOMMEN TILL ANDRA DELEN AV MITT VINTERLAN:

Av IRJA Hagström Wikström - 24 januari 2011 15:35

  MÅNDAGEN den 2011-01 24...ERIKA är dagensnamnsdagsbarn, GRATTIS   


  


SNÖ/IS SKULPTURERNA börja redan året 1986 och pryda  LULEÅS Stadspark den första i raden var en ståtslig TUPP som föddes vintern 1986.... låt mig presentera dom alla.......

                                  

 Varje år med start vintern 1986 har Park och Natur byggt lekskulpturer, drjurfigurer i snö/is med tillhörande isrutschkana i LULEÅS Stadspark...

Skulpturerna har föreställt vanliga djurarter....

Snödjuren är ett populära utflyktsmål för gammal som för unga, stora och små

 NU har vi kommit till året1998, vi fortsätter vår vintervandring....Följ med gärna !!!

                       

       


    

 ALLa dessa djurfigurer är gjorda av snö och is,,,, FANTASTISKIGT,,, ELLER HUR ???


  




  

 DENNA vecka börjar med en gråmulen disig och trist måndag.... har varit till VC och fått min vaccsinspruta,,, vet inte om den hjälper, men nu har jag i alla fall gardera mig........man har ju inte så bra imumförsvar nar man är reumatiker,,,Och i morron tisdag ska jag till tandläkaren och dra ut en visdomstand som bara ilskas och drillskas med mig,,,,,, Hoppas eran vecka har börjat bättre ....

 NU har min kära Anders lagat middagsmaten, det blir Anders sprcial KORVGRYTA,,, mums ....Skönt att sätta sig vid ett dukad bord......

  Tack till :Lillis, Margit,Anita,  Calma,Margaretha  för era commentarer.

Isöndags som var var vi till våran Maria och hennes familj i KaliX och gratulera födelsedagsbarnet LUCAS som blev 4år den 19 januari,men barnkalaset blev och var i söndags,,,,SÅ ni mina vänner fick vänta en dag extra på min fortsättnin om   ISSKULPTURERNA,,, men bättre sen än aldrig,,, Ha en fortsatt trevlig måndagskväll, tills vi hörs av nästa gång...   Nästa inlägg blir om våra småfåglar ...... 

FÅNGA DAGEN ,,,, TACK, att du gav dig tid att titta in här hos mig, VÄLKOMMEN ÅTER>>><<<   

   BAKOM MOLNEN ÄR DET EN


BLÅ HIMMEL..... KRAM IA >>><<<     

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 januari 2011 18:08

Så helt fantastiskt fina snöskulpturer. Man kan nästan tro att en del är uppstoppade djur så fint är dom gjorda.
Jag tycker synd om dig som bor så långt norröver och får ha vinter ännu längre än vad vi har här men ett litet plus kan det väl vara att man använder snön och isen till att göra så fin konst.
ha en bra vecka. Här är det vinterns första tö nu så snön rasar av taken. Skönt. alltid försvinner det lite snö.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

IRJA Hagström Wikström

25 januari 2011 01:26

Kära Anita !!!
jag har ju vald det själv,,, det går ganska bra om det inte skulle vara så frukdansvärt kallt, och i år har vi haft det mycket kyligt,,, NEN srn till våren och sommaren får vi ju våran bonus, ljusa sommarnätter , och det överväger ju allt.... NU ska jag krypa ner i sänghalmen, ska upp tidigt, för ett besök hos tandläkaren, och få utdragen en visdomstand, som har ilskas nog länge,,, hoppas de lämnarkvar visdommen och förståndet...FNISS.... Ha en bra dag vännen, KRAM IA....

 
Margit

Margit

25 januari 2011 00:38

Syran, så mycket vackert du visar igen...ALLA dessa vackra snöskulpturer!!! Vilken tid och tålamod och kunskap som ligger bakom varje sak.
Förstår att ni haft det trevligt i helgen när ni firade födelsedagsbarnet!!
TÄNK I GÅR, MÅNDAG..SÅ VAR DET 1 MÅNAD SEDAN julafton..OCH NU ÄR DET "BARA" 11 MÅANDER KVAR..TILL NÄSTA!
I dag så började våran dag med att åka till KÖPING..till Djursjukhuset med Tessie. Hade ringt o beställt tid för "rakning"..få hjälp med TRIMMER och ta bort allla hennes tovor..som hon får på vintern när det är kallt och snö..och hon är mycket ute!
Och det gick bra även idag,,,att INTE behöva sövas (vilket dom måste göra med många) Du kanske har sett bilderna i facebook? Det blev en "stor hög"...med avrakat hår från henne.
På eftermiddan så var vi i Brukskyrkan på "MÅNDAGSTRÄFFEN". Dom hade besök av en präst som sjöng och spelade Gitarr. Han berättade om låtarna han sjöng..och det var SÅ intressant. Efteråt vid kaffebordet..så berättade han så mycket från sitt arbete..händelser som var SÅ trevliga att lyssna på. Prästen hette Bosse Senter.
Sen i kväll så har jag varit på Gympa en timme. Det var nu andra gången...jobbigt men jag känner mig SÅ duktig när timman är slut!!
Så dagen har verit fylld av trevliga saker!!!
I morronbitti så ska Lasse till våran FOTVÅRD YVONNE och få sina fötter fixade igen- Så nu har vi båda ALLTID mjuka o lena fötter efetrsom vi NU går regelbundet!
Ja nu har du din Anders hemma denna vecka..ocj ni kan dela dagarna tillsammans...och mysa..och njuta av dagarna!!!
Kram tiller båda!!! syrran o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

IRJA Hagström Wikström

25 januari 2011 02:33

Idag ska jag till tandläkaren,i PITEÅ och bli av med en visdomstand, som har varit mycket besvärlig,,, hoppas de lämnar visheten kvar och förståndet,,, Fniss...
SÅ nu säger jag Natti,natti till er. och kryper ner i sänghalmen om jag ska orka stiga upp tidigt om morgonen. så jag har en trevlig morgon och se framöver...
Glöm ej att leva min vän, dagen som gick kommer ej igen.... FÅNGA DAGEN::: KRAM Syrran....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards