VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

VECKAN SOM VAR------------- NY VECKA SOM ÄR FULLBOKAT,,,,,,,,,

Av IRJA Hagström Wikström - 10 januari 2011 01:50

MÅNDAG MED MELKER...... BÖRJAR den nya veckan,,,,ska   att vara  MELKERS betjänt,,,, LER....... Dagispersonalen har  planeringsdagar, då får mormor rycka in och  vara Melkers alltiallo, det är bara kul att få rå om varandra och det gör mormor och morfar mer än gärna......Mamma ANNETTE måste ju ta hand om sina elever efter jullovet, så  Melker ska vara hela långa måndagen på mormorsdagis.......

  

 Hoppas ni mina vänner börjar veckan med glägje och nya möjligheter.....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


TISDAG   Morgon ska jag besöka VC i Norrfjärden och lämna nya prover, och ta influensasprutan... Jag/Anders  vi tillhör ju riskzonen som  har kroniskasjukdomar,,, Mannen diabetiker och hjärtat,,jag reumatiker.....så det gäller att sköta om sin hälsa ------

 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ONSDAG ska vi åka till VÄSTERBOTTEN och besöka Anders moster Sally  och svärmor  Astrid ska också följa med, och hälsa på sin syster,,,,Ska få välja två nyvävda trasmattor som moster Sally har vävt .....Det blir nog att vara där hela dan ,,,, Hoppas vädret är bra då....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

TORSDAG blir det att blocka bort restderande julpynten, då är det ju tjugonde dag KNUT och då ska ju JULEN -dansas ut,,,, Min Anders andra namn är KNUT,,, DÅ när barnen var små , så trodde de att vi skulle dansa ut pappa... LER,,, SÅ Anders vet ju inte om han åker ut eller får stanna kvar,,, det beror ju på hur han har skött dig,,,, men hitentills har han ju klarat sig,,,,, Fniss,,,,,

PÅ TORDAG är det inte bara Anders namnsdag utan det blir ett år sedan han genomgick baypacè operationen i Umeå, just på KNUT-dagen ......

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

FREDAG ska jag äntligen få komma till reumatulogen i Sunderbynssjukhus i Luleå,,,,Jag börjar bli less och springa där, när de inte kan ge mig bättre diagnos,,, och medicin,,, Men man kan ju inte förvänta sig MIRAKEL.....MAN får nog vara TACKSAM , de dagarna som är bra,,,,,,Det finns alltid de som har det värre......

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> LÖRDAG och SÖNDAG då får man vila.... Det var veckans alla dagar....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><> 

Några blider från veckan som har varit......


                      HÄR har ni tre stycken av januaris födelsedagsbarn..... MELKER  dem 3januari Maria den 8 januari Lucas fyller år den 19 januari,  ,, Några har vi ju firat oh Lucas  firar vi sen .....

Klicka på fotot så blir de större..... Maria och hennes familj gästat oss i helgen, så här har det varit  fullrulle ......

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Vad väljer ni för vinter väder, regn och slask med  glashala vägar   eller snö och rikdig VINTER...???????

      .????????

Själv föredrar jag vinter, med bra spatkföre,,,,,,Fast ni tycker väl att vi har bra sparkföre året om LER HIHI....

 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


   Jag önskar er alla en trevlig dag, antingen det regnar eller snöar, så kan man uppleva något fin och vackert ändå det är med villket  öga man ser på möjligheterna......

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

   TACK så hjärtligt,,, för    att ni ville vara med mig veckans alla dagar....LER

JAG är glad av att få dela min vardag med dig, älskade vänner !!! Utan er finns ingen glädje.....

Dagens Citat :Alla dessa dagar som kom och gick, inte viste jag att det var LIVET....LEV IDAG ***********

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    DINA COMMENTARER GÖR MIG LYCKLIG; GÖR MIG GLAD SKRIV EN RAD........DAGEN OCH TIDEN GÅR EJ I REPRIS, SÅ FÅNGA DAGEN >>><<< KramiZ IA<<<>>>  <<<>>>    GOOD NATT >>><<<   

 
 
lillis

lillis

10 januari 2011 07:49

Ser att du har fullt upp hela veckan.
Fina foton vi får ta del av
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

10 januari 2011 09:46

Kära Lillis !!!
Detsamma önskar jag dig, nu har vi oxveckorna framför oss, inte en helgdag förän i slutet av april, 102 dagar till PÅSK.... och till pingsafton nalkas det till bröllop.... våran yngata dotter gifter sig då,,, festligheter att se framemot.... HA det bäst.... KramiZ IA

 
skogsnuvan

skogsnuvan

10 januari 2011 18:04

Om man får önska sig skulle jag önska att det aldrig vore vinter men som läget är nu så är en dag som idag helt perfekt.
-5 grader, sol ingen blåst. Tyvärr råkade jag jobba just idag men imorgon kanske det blir likadant man kan alltid hoppas.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

10 januari 2011 22:48

Din vecka är fylld ser jag, mormors dagis, det låter fint tycker jag. Vi hade ju farmors dagis förrförra veckan,ja farfar var med på ett hörn också såklart,*ler*
Ja ibland så plockar det till,och ibland är det lugnt och stillsamt.
Oxveckor kan man lugnt säga,tänk vad sent påsken ligger i år.Men vi går ju mot ljusare tider,
Kram vännen!

http://mithas.blogg.se

 
Corina

Corina

12 januari 2011 08:57

Kommer med glädje ihåg att få tillbringa dagarna tillsammans med mormor :) Mamma jobbade men mormor fanns alltid hemma.Mormor fungerade som dagmamma nämligen då jag var liten.Det blev tomt när hon först blev dement och sedan gick bort !
Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

IRJA Hagström Wikström

12 januari 2011 15:42

Kära Corina !!!
Jag hoppas att det är uppskattande för mina älskade barnbarn,,,, Själv fick jag inte ha den möjligheten att ens träffa min mormor och morfar,,, de var döda innan en jag var född.... Hade så gärna velat det ..... HA en bra dag,,,,, KramiZ IA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards