VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

GOD MORGON TILL EN NY DAG <<<>>>

Av IRJA Hagström Wikström - 7 januari 2011 02:37

 


 

             

                

                


                             TACKSAMHET  !!!

            Börja varje dag med en tacksamhetstanke............

            Tacksam att du kan se,Tacksam för mat och husrum,,,   

            För hjälp du till andra kan ge......


            >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


           Tacksam för vi känna varje dag, du och jag..........

           Fast livet oss inte bjuder  blott njutningar och behag......


           >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


          Vi bör också vara tacksam i motgångens svåra stund.......

          I mörker finns alltid en ljusning,,,, 

          Allt ändras, det sker i en blund........


         >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


          Så  börja var,   dag, vara tacksam...

          Tacksam för var dag du fått...

          Fastän du ännu inte livets höjpunkter nått.....


       >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


         I världen är du bara någon.......

         ......... Men för någon är du

        HELA VÄRLDEN...........


             Tack för erat besök  och välkommen      ÅTER,,,,,,Gör mig glad     och lämna en rad =))

 DAGENS CITAT: Det viktigaste är inte det du har i fickan ,,,,,,

    Utan det du har i ditt hjärta.....  .                


  KramiZ IA....   

















  

 
 
ansepanse

ansepanse

7 januari 2011 10:12

jo, det är tacksamhet vi ska känna, fastän det ibland känns som det inte går att känna det alls, men upp kommer vi och sitter vid frukostbordet, och ja, bara det är ju värt en tacksamhetens tanke,
Sv: vilken fin vecka du verkar få, jag är också reumatiker
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

7 januari 2011 14:06

Idag är jag tacksam för att det bara är -5 grader och att solen tittade fram i åtminstone en halv timme och att jag orkade skotta snö i 2 timmar utan uppehåll.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Margaretha

Margaretha

7 januari 2011 14:37

Det var många och tänkvärda ord du har skrivit Irja.
Detta borde vi ta till oss.
Det är mycket vi ska vara tacksamma för,men att vi tar det nog mycket för givet.
Man ska aldrig glömma bort sitt ursprung och vem man är .
Bara en vanlig människa. Och det är vi ju allihopa,fast en del tror sig vara mer än de är tyvärr.
Kramen min kära vän och ha en fortsatt skön helg.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
fru-glad

fru-glad

7 januari 2011 15:16

Hejsan du har helt rätt tankar om livet, jag försöker tänka likadant så gott det går.Du har en jättefin och bra blogg, jag kommer att titta in hos dej då o då och se hur du har det.Det är ju roligt vi är några tanter som skriver också, bland alla ungdomar.Här i Tumba är det-1gr och massor av snö.Kram till dej från fru glad

http://fru-glad.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

8 januari 2011 16:54

Så många vackra och kloka ord du ger oss idag, Irja.
Det är så lätt att ta allt i livet för givet och det ska vi nog akta oss för. Livet är så skört och det är så lätta att glömma allt fint och positivt, som vi har att vara tacksamma för.
Önskar dig och din Anders en skön helg!
varma kramar!
Lambergsfrua

 
Margit

Margit

9 januari 2011 23:59

Skriver några rader...Lasse han har REDAN gått upp och lagt sig..och jag sitter NU vid datorn...Tittat på flera TVprogram..som jag tyckt varit mycket intressanta. Skrivit på Blogen om gårdagen..och nu i kväll.så har jag OCKSÅ kollat på nåra BRA program.
Ett som handlade om "MASKROSBARN"...barn till missbrukare..och dom som har det jobbiggt i sin uppväxt...sen såg hag programmet on de gamla partet..som återfann varandra efter 60 år..förlovade o gifte sig..runt 90 års åldern..
Börjar känna mig trött.... I morron så blir det för mig/oss att plocka ner de återstående som är kvar av jul/adventsakerna...
Tråkigt känns det alltid att ta bort stakarna från fönstren. MEN när man väl tagit bort dem..så känns det FRÄSCHT..och lite aning om våren...
Kram syrran!!! Hälsa Anders!!! Syrran o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Hon som skrev dikten

1 september 2011 23:23

Så jämrans fult av Irja att låtsas att hon skrivit dikten Tacksamhet! Kanske ska jag anmäla stölden av min dikt. Ska fundera en stund innan jag tar beslut. /netha

IRJA Hagström Wikström

2 september 2011 18:09

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt/netha,,,, jag hade ingen aning att den var någon annans ,,, jag fick den av en vännina strax efter jul ,,, vi bytte dikter med varandra,,,hon hade i sin tur fått den av en arbetskamrat,,, hon tyckte jättemycket om den dikten, och ville att jag skulle ha den, jag vet idag varför,,, ANNA gick bort i april i cancer,,,, Jag visste ju inte att den var lånat av dig, ber mycket om ursäkt ,,,, vill inte göra dig arg och förbanad och lessen Vänligen IA......

 
Ingen bild

Netha

3 september 2011 23:44

Irja, du är ursäktad. Jag blev bara så förvånad och tyckte att man bör tala om vem som skrivit den, meen eftersom du fått den så kunde du inte veta. Samtidigt är jag också glad att min dikt kan glädja andra. Tråkigt ang din vän.:(

IRJA Hagström Wikström

4 september 2011 00:25

Bästa Netha....
Tack från hjärtat....
Blev också upprörd att bli kallat för tjuv, men det kunde ju inte du heller veta... Dikten är fin och den säger så mycket,eftersom min bardomsvän var så sjuk, så betydde denna dikt mycket för henne ...Anna var bofast i Västkusten och jag här uppe,,, Anna var min bardomsvän....

Självklart Netha ska du vara glad och mycket stolt över denna vackra dikt , för vi är såå många som tycker om den,,,
Vänligen IA....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards