VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

GOTT SLUT >>><<< TACK TILL DE GAMLA ÅRET >>><<< OCH VÄLKOMMEN TILL NYA ÅRET >>><<<

Av IRJA Hagström Wikström - 28 december 2010 02:56

 VI ROPAR ALLA" GOTT NYTT ÅR", OCH HOPPAS PÅ BÄTTRE FRAMTID MED  DETTA NYA ÅR.............  




                                    






   


                                          NYÅRS DIKT !!!



 SÅ hastigt flydde åter ett år, med dagar som växlates till minnen ........

 Några med klarhet,som från igår....

 Har mejslats med fasthet i sinnen.........

 Dagboken är tecknat  blad efter blad,,,,

 vad handen som skrivit , vad livet gav,

 allt står tecknat på rad efter rad ......

 För att ej dränkas i glömskans HAV.........


    


 GAMLA ÅRET GÅR NU MOT SITT SLUT  !!!

Gamla året så åldrat och tungt,snart i vila sig sänker.....

En gång det föddes rosidt och ungt, komm med tusende skänker......

NU är dess tid för alltid slut, nu klämtar klockan dess sista minut.......


Men i dess spår, så ung och skär, går fen NYÅR i natten......

Medan än luften klockslagen bär,

 hän över mörka land och vatten.....

Lägger ett år till, i mitt minne igen.....

Och nytt blad vi vänder....

Kom OH NYÅR och bliv vår vän !!!


   


  TACK, för de rika året vi fått vara samman,

Och önskar att de här nya  året  även den har lycka och glädje med sig

i sitt sköte......

PÅ detta sätt vill jag av hela mitt hjärta tacka alla er mina  vänner nya som gammla....

Och ett sjungande Happy New Year..... Sänder till dig LENA ( rosenhultran  )   min första kära vän här på blogget, ett gott slut och Gott Nytt År....

Jag vet att du brukar läsa  här hos mig.....Du finn i mina tankar ......

FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<<

DAGENS CITAT : " Det är aldrig försent att få minnas för LIVET "

   KramiZ IA >>><<<     

 
 
lillis

lillis

28 december 2010 07:13

God morgon vännen!
Hoppas oxå att det nya året ska bli bättre.
Jag är glad att jag fick lära känna dig genom bloggen
Fin Nyårs dikt
Hoppas att du får en riktig bra Nyårsafton med nära och kära
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

28 december 2010 08:36

Här sitter jag nu på morgonen och drömmer mig bort och lyssnar på Abbas nyårslåt.
Vad skönt det kändes.
Det blev en bra början på min dag,som annars ser väldigt grå ut. Det har snöat lite till i natt men det är endast-7 nu.
Nu vill jag önska dig min vän ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Och jag hoppas vi fortsätter vår fina kontakt.
KRAM!

IRJA Hagström Wikström

28 december 2010 19:14

Kära Margaretha !!!
Självklart Kära vän, ska vi unna oss den tiden vi har kvar att vara och fortsätta att vara goda vänner inte bara här på blogget även på Facebook....
Inge mer snö i sikte, men kylan har etsat fast sig här i den norra delen av vårt avlånga land - 28 grader, lika tråkigt som snökaoset där nere hos dig Gläder mig att jag kan strö lite glädje över er med mitt Feespö,,,, LER... Jag hade också oväntat besök, i tidig ottan ,,, det kan du läsa om på FB, OJ nu gjorde jag dom andra vännerna nyfiken som inte är på FB, då får jag skriva om det ikväll..... HA det bäst min käre vän, KramiZ IA......

 
ansepanse

ansepanse

28 december 2010 12:58

önskar dig detsamma - vilken fin dikt
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

28 december 2010 14:07

Ja, tänk, NU är det inte många dagar kvar på detta året!!! Och när man ser bakåt...SÅ MYCKET man varit med om, många härliga möten...upplevelser...trevliga saker...ochGOD HÄLSA (förutom mit fall, med revbenen. men det är nästan glömt)
Så många nya vänner man gar TRÄFFAT LIVE under året!!!
Ja man kunde räkna upp en massa...
Kram till dej och Anders!!!

http://margitholm.blogg.se

 
gerty

gerty

28 december 2010 22:40

Nu får vi hoppas att alla har ett ett riktigt bra år framför oss, så GOTT NYTT ÅR till er

http://bloggplatsen, se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

29 december 2010 10:23

Gott nytt år till dig också. Hoppas att nästa år blir bättre än det förra och vi alla ska få mycket glädje och skratt och slippa sjukdomar och elände.
Det är en fröjd att läsa din blogg för du har alltid så många jättefina bilder.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

29 december 2010 23:45

Önskar dig det samma vännen! En underbart gott slut & ett ljuvligt gott nytt :D :D
Kraam :) Sees the day!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards