VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 30 augusti 2010 01:08

      


MYSIGT att tända några ljus i höstmörkret, och ta en tillbaka blick av sommarens evenemanger som här har hänt.... Ibadhusparken där var det loppis varje lördag samt lördagskvällarna olika musikevenemang...När.Musikveckan  var  gästade  Lill lindfors oss en kväll,visor av Conelius tolkades en annan kväll lite Klassiskt , och lokala artister som uppträdde..

  I fyra dagar var det festligheter, PITEÅ DANSAR OCH LER....SEN ville inte grannkommunen LULEÅ vara sämre, helgen efter arrangera de 4 festdagar  LULE KALASET....   MEN nu till den den största av alla STORA NOLIA....

 I år var det PITEÅS tur att arrangera NOLIA MÄSSAN , varannat år delar vi den med UMEÅ, så nästa år är det Umeås tur, vars planeringen redan har påbörjads.....

NOLIA MÄSSAN är en av Sveriges störrsta mässor den pågår i nio dagar.....

Det blev ingen publikrekort i år ...Totalt 97 824 besökare....Det var Piteås 48:e upplaga av STORA NOLIA....

Under de nio dagarna vandrade 97 824 personer in genom grindarna för att handla allt från ost i saluhallen till husbilar och fritidshus.....

 Jag och Anders samt vårat barnbarn Stephanie  besökde STORA NOLIA  en av dagarna.... Vi inhandla en värmepump, för att hålla nere vintern höga elräkningarna,samt 14 par sockor flör 100 kronor, billigt va,,,,jag köpte halsband med örhängen....Något nytt,när man vill vara extra fin LER....Här kommer det några bilder.....


   


   


   


   


   


   


   


   


   


   


 Nej det är ingenting för mig....  

 säger STEPHAIE !!!!

  Finns det något som passar mig månne !!! 

    undrar ANDERS.....

       


  HUSBILEN VI VAR OCH VURMA FÖR.....   

         DE  HÄR VACKRA SMYCKENA KÖPTE JAG....SNYGGT VA ??? 


     

       GÅGATAN I PITEÅ.....

       DETTA ÄR MITT PITEÅ !!!!

 


KVÄLLSSKYMNING ÖVER PITEÅ....(Tagit i våras..... )  


    


Mitt tack till er mina vänner:LILLIS, SUSSI, MARGIT. CORINA, NINA, MADDE,MARGARETHA,

BYLLA, MARIA. BERITH, KERSTIN, YVONNE, SKOGNUVAN ANITA OCH MARITA.....


Har legat i HÖST-förkylning, med feber, så det är däför jag  inte orkat med blogget.....

Och nu ska ju det städas för vintern och skördas det man har sått i våras....Vinbären  ska plockas in,

Samt potatisen skall grävas upp och grönsakerna förvällas och gurkorna ska läggas in i lag, av tomaterna blir det väl 

också något gott, kan jag tänka mig.....SÅ här är det fullrulle....


 I LÖRDAGS var vi på besök i BODEN på skörde mässa , kommer att visa lite bilder i från det besöket, ni får vara till tåls så länge.....


Önskar er alla en fin sista sensommardag  idag. ( sista augusti ) ...Och en trevlig höstvecka.....

FÅNGA DAGEN....DAGEN GÅR EJ I REPRIS....TACK ATT NI VILLE VARA MED MIG EN STUND.....

 KRAM IA >>>  <<< GOD NATT>>>     


   





Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards