VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

TRE S !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 12 juli 2010 17:10

SOL,SOMMAR OCH SEMESTER, har ju de flesta just nu, och får njuta av den Svenska SOMMAREN,,,I södraSverige  är det för varmt,så det håller på och tina  upp och i den norra landsändan är det så kallt att man får pälsa på.....LER....


  

    Några tänkvärda rader kanske hjälper vårt gnäll.....om sommarvädret !!!


                               EMPATI !!!

                      Snö och kyla,sol och värme

                    regn och svallka, kommer sällan lagomt längre ....

                Snart vi tröttnar trots lång läntan, vädret tråkar,,,,

                   blir ett klänge.......


                 Vi förtränger varma länder, utan regn,,,,

                 som livet gäller ...På stort håll ärsvårt att fatta

                 KATASTROFER...Vi smågnäller

               Antipoder kanske inte gör det  någonsin det heller ?????

               VI BLIR ALDRIG  NÖJDA......


  




        


 


   Med dessa tänkvärda ord önskar jag er alla en skön sol, sommar och semester....FÅNGA DAGEN....KRAM IA

 
 
Corina

Corina

12 juli 2010 19:09

Nä ingen värmebölja här inte om man inte räknar inomhus då vill säga :) Ute blåser det ordentligt. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

12 juli 2010 21:52

Såna fina bilder. Här i paradiset Fisksjön är allt perfekt. Det fläktar alltid från sjön så även när det är 28 grader i skuggan är det skönt. Vattnet är 24 grader och jag tänker inte klaga på något nu. Jag älskar sommar och värme och ljusa nätter

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

13 juli 2010 06:17

God morgon Irja!
Delar gärna med mig av lite värme till er. Vet att man inte ska gnälla efter denna vinter, men bara man rör sig så är man så svettig.
Önskar dig en fin dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

13 juli 2010 10:25

Nej det är nog så.. Vi blir nog aldrig riktigt nöjda. Det enda jag saknar lite är regn då och då. Annars får det gärna vara varmt :)
Men helt otroligt att det är så olika. Det är inte så stora avstånd egentligen..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

13 juli 2010 12:49

Go´dag vännen =))
Underbara och tänkvärda ord !! =))
Önskar dig en fortsatt skön vecka , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

14 juli 2010 00:42

Goaste Irja! Tusen tack för dina hälsningar och kommentarer hos mig, och förlåt att jag inte svarat förrän nu. Jag tittar bara in lite snabbt nu och med en hälsning till dig, ska försöka komma i säng nu och ska tidigt upp i morgon så jag behöver sova lite.

Nej, vi har nog svårt att vara nöjda med det vi har. Jag njuter verkligen av denna sommar, och blir det för varmt och jobbigt så finns det skugga och svalka att uppsöka. Men jag gillar ju verkligen vinter också med snö, är så glad att vi har det här 4 årstiderna.

Ha det gott vännen.
Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards