VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 24 juni 2010 01:27

  

  

 Jag vill önska er alla en skön sommar och en gemytlig MIDSOMMAR,med god mat och koseligt med nära och kära....

SOMMARLYCKA....LYCKA, vad är det????+ JA, jag vet så många ting,men mest av allt är solen, solens glitter över blåa vatten,att sitta med ett strå med smultron,och äta ett och ett, och njuta av sommarens sol och varma dagar !!!!

    


Gräsmattan är tjock och frodig, och bara lyser så där lystert smaragdgrönt i solnedgången.....

Lusten att sätta ned mina fötter på den ljumma och sköna mattan bara strömmar över mig.....

Mina brännande fötter älskar att bara svalka ned sig helt mot den mjuka backens kröning.....

Förflyttar mig mjukt och smidigt fram och låter mina spår bara tillfälligt lämnas efter  mig.....


Långsamt känna sig ett med jorden och hela det kretslopp som andas så luftigt varje dag....

Nästan se hur grässtråna växer av glädje när fru sol och herr måne styr hela deras tillväxt....

Lystert skimrar daggdropparna och jag anar friskhetens daggiga doft i morgonens rodnad.....

Aftonns ljumma vindar böjer det långa gräset i varsamma bugningar av frid och erkänsla....


När gräset klipps så strömmar eforiska dofter upp och inhaleras ljuvligt uppfriskande inåt.....

Hittar jag någon maskros fortfarande i min gräsmatta så blir det som solen ler så vänligt och välvilligt mot en...

Regntunga skyar som öppnar sig, och får min matta att stråla och briljera mot alla regndropparna...... 

Väx på och väx flitigt för än finns det tid kvar, innan du förfryser min kära grönskande matta ......

  

     Mina kära vänner ,ni som tittar in hos mig efter min långa bloggpaus är hjärtligt välkommen tillbaka,,,

tiden har som inte räckt till , har haft många järn i elden LER.....

Skolavslutningar, födelsedagskalaser,våran yngsta dotter med familj ,var i helgen som var , då vill man ta vara på varje liten öjeblikk tillsammans.....

Och sen har det varit nya besök för provtagningar samt besök hos reumatulogen,och sista besöket hs tandläkaren, så det har rullat  på som bara den,,,Men nu är det sommarledigt, SKÖNT.>>><<<

SLUTAR med som vanligt : FÅNGA DAGEN >>>>>> DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< TACK FÖR ATT DU GAV DIG TID ATT TITTA IN HOS >>><<<  KRAM IA       >>><<< GOD NATT >>><<<  


Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards