VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

GEMYTLIG WECKOSLUT !!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 11 juni 2010 01:30


ÄNTLIGEN MYS  FREDAG,DEN 2010-06-11,Bertil och Berthold har namnsdag ...GRATTIS....


Vill önska er alla mina vänner en skön och härlig weckoslut, anntingen det är solsken eller regn.....

JAG TAR HELGLEDIGT ,  för vi ska ut och fröjda, det ska bli trevligt att komma ut på grönbete...LER...


FÖR, vi ska slå rund våra lurviga ben ,PREMIÄR,... första logdansen för i år  

SÅ NU ÄR MAN PREMIÄR LEJON också, LER.....

SÅ jag önskar er GOD NATT.

Vi hörs efter helgen, till dess får ni klara utan mig....LER.....

FÅNGA DAGEN....DAGEN GÅR EJ I REPRIS......

TACK, för den här lilla stunden....... 

     

                         KRAM IA !!!!!

 
 
lillis

lillis

11 juni 2010 06:18

Hoppas att ni får en trevlig kväll när ni ska ut och svänga era lurviga
Önskar dig oxå en trevlig helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

11 juni 2010 07:58

godmorgon kära Irja =))
Jag önskar dig detsamma !! =)
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kerri

11 juni 2010 08:28

Hej Irja, hoppas du får en trevlig helg med dans och sol :), ha en bra dag kram Kerstin

 
Mita

Mita

11 juni 2010 12:33

Oj vad mysigt med logdans,hoppas vädret blir så där sommrigt också.
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bylla

11 juni 2010 12:48

Kram på dej och ha en trevlig helg. Själv är jag lite mör eftersom jag varit på röntgen, äckligt med 1 liter kontrast.
Men vi har sol ialla fall (än så länge)

 
Ingen bild

Din dotter

11 juni 2010 23:06

Hejsan det har varit fullt upp minstsagt här hos oss nu blir det väl lugnare efter helgen hoppas jag . Det har varit kalas på kalas för tobias hos olika kompisar + 1 i morgon och så firar klasskompisarna honom på söndag . vi har lånat skolans idrottshall som var gratis eftersom han går på skolan , där kan de springa och busa utan att ha sönder något och regna hur mycket som helst. Danne har jobbat massor i veckan så jag har haft full upp med att fixa all här hemma - jag är ju lyckligt lottad att ha en sån super bra karl som inte är rädd för damsugaren (ler) . Har hunnit vara jätte förkyld med feber , hes och halsont det är säkert barnen på dagis som smittat mig + ögoninflamation det glömde jag ju. Dannes mamma blev också sjuk under förra helgen sedan gick hon till läkaren eftersom hon mådde så dåligt han skickade henne till danderydssjukhus och där ligger hon nu med rosenfeber på benet och knappt kan gå . så vi har fått en till tillfällig familjemedlem lilla ludde som ska skötas och gå ut med. Idag var det avslutning för tobias i spö regn som var mindre kul , handlat mat och decorationer till tobbes kalas och varit till kathy på sjukhuset och hälsat på nu ska jag fixa fiskedamms påsar tills på söndag innan jag knyter mig ringer någon dag i helgen. Många pussar och kramar A.

 
Sussi

Sussi

12 juni 2010 08:48

Här blåser det som bara den idag. Men det är i alla fall skönt att slippa regnet..

Hoppas du får det riktigt trevligt på logdansen.

Sv. Jag ska börja mata lilla igelkotten en bit ifrån huset. Det är nog bäst både för igelkotten och Doris. Vi vill ju inte att igelkotten ska skrämmas ihjäl och jag har ingen lust att plocka taggar från Doris nos ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

12 juni 2010 12:24

Hej Irja !!
Själv har jag tagit en bloggsemester för att komma ikapp mig själv men jag besöker er som jag brukar. Det låter kul med logdans och jag önskar er en trevlig upplevelse. Det är både nyttigt och roligt att sätta igång blodomloppet på sånt sätt.
jag kommer tillbaka med min blogg men först ska jag ta en liten paus.
KRam från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 juni 2010 23:17

hej kära syster Ia!! Länge sen sist..och nu är vi hemma igen..efter våran vecka på Kreta. Kolla gärna på bloggen...
Vi är sp nöjda!!
Vilken historia du varit med om...den "tokiga älgen"...man kunde tro att den varit på skoj...men du visar bilder och naturligtvis så var det en älg...Hälge...så det kan bli!!!

Fin du blev i håret efter din klippning!!! Ungefär samma resultat som när jag nu sist var och klippte mig här i Kolsva...det blev SÅ FINT i nacken...coh det kändes och såg SÅ fylligt ut!!
Kramen mina vänner!!! Lasse o Margit...

http://margithol.blogg.se

 
gerty

gerty

13 juni 2010 11:56

Hoppas att ni hade trevligt, och att du fick dansa mycke

http://bloggplatsen, se

 
 av Irja.

" title="http://bloggplatsen.se]" target="_blank">bloggplatsen.se] av Irja.

13 juni 2010 22:18

Min Kära Älskade Dotter AK !!!
Helgen har varit fullspikat här hos oss också, i fredagseftermiddag, var vi bjuden på AM examens avslutnings fika, kaffe med tårta och glass, sen på kvällen var vi på logdans i Käcktjärn,det var rikdigt trevligt,det var ju så längesedan vi har varit dit, träffa en massa bekanta, som man inte har träffat på år och dar,sommar nätterna är ju ljusa, så vi var hemma kring två på natten.....
Lördagen ängna vi förmiddagen till att tvätta mattor, för det var så bra torkväder, och det gick så bra med högtryckstvätten,passa på när jag fick hjälp av pappa A.....På eftermiddagen plantera jag lite blommor,men sedan börja det och regna så jag fick flytta in i växthuset, och plantera färdigt.....Idag hade vi besök av min kära mamma , din mormor Och hennes sambo Tage,mormor fundera om ni ska komma hem till NORRBOTTEN i sommar,och det kunnde ju inte jag svara på,,,,,Var och hjälpte mamma och köpa blommor hos Yvonne, jag har ju rabatt där, så lite billigare blir det ju,sen ville mamma att jag skulle klippa henne, en sommarfrisyr och det gjorde jag , hon blev rikdigt fin i håret om jag får säja det själv....LER....
Sen ikväll har jag plantera tommaterna i större krukor,,,,det var sista gången omplantering på dom, så nu får de växa och frodas , där hela sommaren.....Tobias tycker väl att det är skönt med sommarlov, hans första, tänk vad tiden går fort,,,,Hur är det med Kathy,har hon varit inlaggt länge????på danderydssjukhus.....
Ska ta nya prover igen i morron,och fått ny tid på reuman i Sunderbyn...Den 17 torsdag, då ska Nettan köra mig dit,det var ju snällt, då behöver inte pappa ta ledigt från jobbet,,,,Har så besvärligt med mina fingrar, har så fruktansvärt mycke kramper i dom.....Annars är allt som vanligt...Till helgen som kommer, Maria med familj på besök, det blir kul.....Vi hörs snart igen,Fick Tobias kortet jag skicka åt han,han älskar ju att få post..... DU och pojkarna får ha de bäst....Pappa/morfar hälsar också samt Lucky....Hälsa KERTHY ifrån oss en krya på dig hälsning.....KRAM DIN mamma/svärmor/mormor......

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

14 juni 2010 08:09

Godmorgon go´a Irja =))
Hoppas eran logdans premiär
var trevlig =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

14 juni 2010 18:38

Hej dansanta Irja!
Det låter jätteroligt med logdans och jag är nog lite avundsjuk men hoppas ni hade full fart på benen. Även kul att träffa andra människor som man inte ser så ofta.
Så mycket fint ni har i trädgården och att du gillar att jobba där ser man.
Ni har en kort men väldigt vacker och intensiv sommar och många blommor blir finare där uppe än här tex. riddarsporre, pion mf.
Din nya frisyr blev fin och lättskött. Det är jobbigt att ha långt hår och jag färgar det ju också men barnbarnet Michelle har lovat klippa mig i veckan. Nu har mina penseer flyttat från blomlådorna till en skottkärra där dom verkar trivas. Jag har fått hjälp av Lukas som gillar att jobba på tomten. Leif är inte så intresserad utan han sköter gräsmattan.
Ni har väl nästan ljust hela nätterna nu och då vill man vara vaken så mycket som möjligt och bara njuta.
Hoppas du kan få hjälp för din värk för det tar på krafterna och man blir så trött.
Jag tycker naproxen hjälper rätt bra mot stelheten och tar bort det värsta.
Livet här är bra och jag önskar dig en skön härlig vecka. Det är som vanligt trevligt att besöka dig vännen min.
Kram
Love.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 juni 2010 22:11

Tack för kommentar hos mig:)
Vad roligt och somrigt det låter med logdans. jag är säker på att ni hade supertrevligt!
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

15 juni 2010 15:38

Tittar in till dig och önskar en skön vecka. Väldigt blandat väder har vi, i lördags var det höststormar här nere, lite bättre i söndags. Idag är det omväxlande sommarväder, sol och blå himmel för att ett par timmar efter regna, hagla och åska och temperaturen gick ner till 9 grader. Nu är det fint igen... Det gäller och hänga med i vädersvängarna ;))

Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

19 juni 2010 06:52

Önskar dig en trevlig helg med eran dotter med familj
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

19 juni 2010 09:34

En goooo helg å njut av dagen :)
Kraaam

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Love

21 juni 2010 10:17

Hej vännen!
En ny vecka inleds och jag hoppas allt är bra hos er och att ni har sol och värme.
I midsommar ska vi vara hemma och umgås med barn, barnbarn och goa vänner. På kvällen åker väl dom yngre på dans och vi får njuta av sommarnatten med våra vänner.
Ha det nu så bra tills vi hörs igen.
Kram
Love.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards