VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

VALBORGSMÄSSOAFTON !!!!!!!!!!!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 30 april 2010 03:02

  IDAG FREDAGEN  DEN2010-04-30....NAMNSDAGSBARN:MARIANA !!!

VALBORGSMÄSSOAFTON SAMT KONUNGENS FÖDELSEDAG !!!

VI HÄLSAR VÅREN VÄLKOMMN ...........

 VALBORGSMÄSSOAFTON----VARFÖR DÅ ?????

Valborgsmässoafton är den stora dagen då vi hälsar våren välkommen......

Vi tänder brasor och sjunger sånger ,men varför då ??????

VALBORG kommer från helgonet Valborg, som var en Engelsk kungadotter som

gick i kloster i Tyskland på 1700-talet och har

namnsdag första MAJ.......

Första MAJ är det Valborgsmässa och dagen innan kallas afton och därför firar vi

VALBORGSMÄSSOAFTON.............


  

 FLAGGORNA är också hissade på VALBORGSMÄSSOAFTON,,,,,,,


Och det är för vår--------

 KUNG CARL DEN  XVI GUSTAV som fyller år den 2010-04-30 april..........

HURRA;HURRA.......

Jag önskar er alla bloggarvänner en skön solvarm vårdag,fast det ska regna hos mig.....

Men det gör detsamma,jag ska ändå hälsa våren och sköna MAJ  VÄLKJOMMEN......

FÅNGA DAGEN>>><<<DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KJRAM IA >>><<< TACK .....

för att du ville titta in hos mig,,,,OCH VÄLKJOMMEN ÅTER !!!!!!1

  

 
 
lillis

lillis

30 april 2010 06:45

Bästa Irja!
Vill önska dig och din man en bra och fin Valborg och första Maj
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

30 april 2010 08:08

Godmorgon vännen =))
Ja nu står sköna Maj på tröskeln och vi hälsar henne välkommen =)
Önskar dig en trevlig valborgsmässoafton och en trevlig helg , varm kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

30 april 2010 08:43

I vår lilla by har vi problem med majbrasan iår men kören kommer och kolbullar och kaffeservering blir det. Vi får väl se hur det blir. Regna verkar det ska göra också.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

30 april 2010 08:54

Många gånger vet man inte ens varför man firar så tack för att du friskade upp minnet på mig :)
Någon kase blir det nog inte för min del ikväll men dock ett grillparty :)
Nästan en brasa i alla fall ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

30 april 2010 09:04

HA en underbar Valborg!
Här regnar det också och det är grått och mulet, men man får se till att ha solen inom sig istället.

Kram

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

30 april 2010 10:29

Önskar dig en trevlig Valborgsmässoafton kära Irja!
Idag hänger regnet i luften och i morgon ska det regna hos oss också, men vi får ha solen inom oss eller hur?
Kindpuss och kram!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

30 april 2010 12:34

Hej min kära systeryster Irja!!!
Tack för den varma hälsningen!!!
Vikten...Nu ska jag säga..det..har MÅNGA MÅNGA kilon övervikt kvar...På Lasses våg..i "bara" trosorna...idag..85.8.. SÅ det är MÅNGA kilo förmycket ändå...så ännu försvinner jag inte!!!
När jag var 40 år...så gick jag ner 36 kilo på 35 veckor...vägde då i juni 62,5..kilo. Semester och var då i pappas sommarstuga..utanför Vännäs..Visste då att man fick "äta lite mer"...var då på min "målvikt". MEN felet blev...var..pappa hade kakburkar i skåpet..
dom började jag "nalla av"..tog några då och då...och då var "återfallet" ett faktum..fortsatte..att äta helt fel..igen..
Men NU är jag "TAGGAD" på ett sätt jag inte varit tidgare: Hittat modell..som jag klara av...
tex tar en liten tugga av en bulle...så får jag smaken..och kan då ta en frukt..i stället..
Lasse o jag skall till E-tuna i kväll..till några goa vänner. Elvy, som jag träffade redan på 80 talet..när jag jobbade på BB på Mälarsjukhuset..hom kom då som sjuksköterskeelev til oss..och sedan dess har vi alltid stått varandra nära..i vått o torrt. Hon träffade sin Håkan via nätet (hon också) för ett år sedan...han får nu dialys 3 ggr /veckan..kommer hem i kväll kl 20..och då är vi bjudna till dem: Så ingen brasa orkar vi med...men blir bjudna på mat och trevlig gemenskap.
Önskar dig och din käre..ockå en mycket trevlig VALBORG..och 1:a maj helg!!
Kramiz!!! Margit

http://margitholm.blogg.se

 
solan

solan

1 maj 2010 13:13

Klart jag tittar in :) Ha en skön maj...

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

1 maj 2010 13:55

När ungarna var små då var vi alltid och såg majbrasor.Sen har det blivit lite si och så med det.Man blir bekvämare med åren,*ler*
Får väl ta upp den traditionen när barnbarnen börjar bli lite större.
Idag blåser det jättekallt,burr!!
sköt om dig vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

1 maj 2010 18:56

Hurra för våran Kung !!!! och hurra för våren som vi inte riktigt har kunnat få hit ännu. Värmen vill liksom inte komma. Men ... den som väntar på något gott osv.
Du får ha en fortsatt go helg vännen !!!!
KRam

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kerri

1 maj 2010 22:00

Hejsan, hoppas du haft en fin valborg,
trots regnandet som faktiskt är skönt fast det är kallt, jag gillar vår regn för att det känns så rent och fräscht ute, min grabb erik har firat valborg med vänner i norrfjärden :) inte så långt från dej,
föresten var i rosvik bor du ?
i mitten av sjuttitalet bodde jag å gubben min i Luleå, vi köpte tomt och beställde hus att bygga i Rosvik ! men så kom det annat i vägen och det blev att flytta hem till Gagsmark :)
Varvsgatan var det vi skulle ha byggt på,
ha en fortsatt bra helg, kram Kerstin

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 maj 2010 22:26

Kära vän!
Önskar dig en fin fortsättning på helgen.
Varma och soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

1 maj 2010 23:20

Tjingeling Irja! Hoppas du haft en bra Valborg och 1 maj.Även om det regnade. Huvudsaken att det är varmt och gott inombords.Intressant berättelse varför vi firar Valborg.Här har vädret varit så där. Det stänkte lite på Valborg och i dag har det nästan stormat. Men vad gör väl det,bara man har det trevligt. Och det har jag haft.Var ihop med fyra väninnor ikväll och vi hade det mysigt med god mat och dricka därtill.Jag gick hem genom ett folktomt Finspång,förutom en och annan orienterare som "skener i skogera" denna helg. Ha det bra Irja ,så hörs vi vidare.
Kram från Margaretha.

 
Sussi

Sussi

2 maj 2010 13:39

Även här var det en regnig och blåsig dag igår så det kändes mindre jobbbigt att man låg inne hela dagen ;)
Idag mår jag mycket bättre..

Ha en fin söndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards