VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

NU ÄR DET FIRAD I DAGARNA TRE !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 28 april 2010 13:23

   IDAG ÄR DET APRIL DEN:2010-0428...NAMNSDAGSBARN:TURE och TYRA !!!!  

 Här kommer det några bilder från 60-årskalaset,när jag ändligen kom ihåg kameran...  

Så nog har min Anders blivit hyllat i dagarna tre....Maten och tårtorna, räckte till

och lite blev över....Så det var  nog över 70 personer som kom, om inte mer  .....

Och dagen visa sig från sin bästa sida.     Solen stråla från en klarblå himmel.....

Vad kan man mer begära......



  HÄR LITE BLOMMOR OCH BLADER.......



HÄR morfar med sina yngsta barnbarn...ALVA OCH MELKER.....

Lilla Alva blir tröstat av  morfar och  Melker undrar vad som står på......


Varför gråter du?+++ vi får ju plats bägge två.....

 


Och vad kan det vara i detta månne?????? 

 En liten leksaks skoter ,,,,,,Anders har surrat om att köpa en ny SKOTER

 ,,,,Men den här får duga.....ÄN så länge,det är ju snart slut på skotersäsongen........

Anders mamma sitter här berdvid, min svärmor Astrid......  



     


ANDERS systerAINA, randig tröja ,Anders lillebror ALLAN. våran dotter Maria  och Monica!!!!!!   




Maria ,,, Monica och Annettes svärmor Gunilla .....


    .


  


Anders bror Arne och syster Adele......

  

    

HÄR sjunger  de åt födelsedagsbarnet....JA må han leva, JA må han leva.....OSV osv...


 


      EN enke ltullipan,,på din märkelse dag..........  

  

Gunnar,Robin Tommy,och Greger, på översta fotot.....


Annettes svärfar Ture som har namnsdag och fyller 67-år idag, som vi ska gratta.... 

SAMT AINA.... 

 


Syakonskaran ...storebror Rodert och lilleman Melker och storasyster Anna-Maria !!!  


 SAMT INGVAR......

     


  HEMBAKAD GRÄDDTÅRTOR: gick i hallonens tecken.... Här en av dem......

   


 SMÖRGÅSTÅRTORNA:MED räkor och  ägg,,,skinka och ost,,,rostbiff ochhonungsmelon,,,

SAMT i LAX och skagenröra,,,,,,HÄR ser ni smörgåstårtan med LAx.....


   


BLOMMOR OCH ÅTER BLOMMOr



EN Cykelkorg med blommor!!!!!  Vist är den fin ??+++


    


DE sista gästerna gick klockan ca 02:00  natten mot sönda,........


HÄR SER NI  EN TRÖTT VÄRDINNA   , MEN oj vad det  har varit roligt och gemytligt med

alla dessa nära och kära, fast det var många vi sakna som inte kunnde vara med......   


NU är det dax at krypa isäng GOD NATT   


EN liten inblick av den här festen>>><<<

 FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS>>><<<KRAM IA  

  

 
 
Ingen bild

Love

28 april 2010 16:26

Kära vän!
Tack för fina kort, vilken fin dag din Anders fick.
Så mycket kära släktingar och vänner, en uppsjö av blommor, smörgåstårtor och tårtor så det vattnas i munnen när jag ser dom. Vackrast av alla var värdinnan, du ser så lycklig ut på kortet men jag förstår att du var helt slut.
Jag har börjat rensa lite i rabatterna och min vän Jill ska hjälpa mig för du vet ryggen klarar ju inte så mycket.Hoppas din rygg inte blir sämre av allt jobb.
Du och din man ska ha det så bra nu i helgen när vi ska välkommna den sköna maj.
Kram
Love.

 
lillis

lillis

28 april 2010 17:50

Oj,så mycket vackra blommor din man fick. Fina smörgåstårtor och annat gott som ni bjöd på. Fina foton på era gäster som vi får ta del av.
Önskar dig en skön kväll min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

28 april 2010 18:50

Hej! Tack för titten inne hos mig :-) Oj, vad ni har firat, kul! Och så mycket blommor, fint. Önskar dig en fin onsdagskväll! Kram från Pisan!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kerri

28 april 2010 18:51

oj vilket härligt kalas ni haft ! :)
vilka vackra blommor och riktigt fiffigt att använda en cyckelkorg till blommorna
tårtorna såg riktigt smaskiga ut :)
nu får du vila dej och njuta av helgens fina minnen och lukta på dom vackra blommorna
ha en bra dag kram Kerstin

 
Ingen bild

Stephanie

28 april 2010 22:12

Oj herregud vilket skägg morfar skaffat sig :O höll knappt på att känna igen honom!
Jag ringde inte igår för det kom saker ivägen. Skäms för det!
Hoppas han fölåter mig!!
Läste ni min blogg?
en hälsning från mig till morfar? :)
Älskar er!

 
Ingen bild

Margaretha

28 april 2010 22:39

Det var ett hejdundrande kalas detta!Vad med blommor,presenter och en massa god mat i glada vänners lag. Underbart att se allt detta.Men jag förstår att du var helt slut sen när kvällen kom Irja.Vad gör väl det.Ni hade ju så roligt verkar det som och en sådan dag kommer ju aldrig åter igen. Man bör ta vara på stunderna.
Hoppas ni får ha blommorna kvar länge att njuta av.
Nu vill jag önska dig och din man en GLAD VALBORG!
Och du,krama varandra!
Hälsning från vännen margaretha.

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

29 april 2010 00:14

Kära Stephaneie!!!
Lessen, men jag hittar inte din blogg....Jag har sökt som en galning .....KRAM DIN MORMOR.....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Din Dotter

29 april 2010 01:13

Vad fin pappa är i sidenskjortan jag köpte i tailand, men vad har han skaffat sig jo skägg håller med Sephanie att man knappt känner igen honom, hoppas blommorna har kommit.Tobias har blivit riktigt bra på att cykla även om han hamnade i diket idag och vi tränar på läsning varje dag ca 6-7 ord det går bättre och bättre. Saknar er och var rädda om varandra puss och kram A

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

29 april 2010 02:43

KÄRA ÄLSKADE vår DOTTER !!!
JA,vännen blommorna levererades idag, dom är jättefina,TACk...Kul att Tobiaskillen har blivit så bra på att cykla,träning ger färdighet, och innan månaden är slut så är han en rikdig hejare på den ackropatiken också,,,,barn är ju så lätt lärda....Tar igen mig några dagar, efter all förberedelser man har haft,hjärnans minne har fått jobba extra mycket.....Jag längtar efter er också jätte mycket,Idag har det varit en kall och blåsig vårdag, inte vidare skönt.....Önskar er en fin VALBORG och en skön solvarm vårdag i trädgården....VI har fortfarande snödrivror kvar , men det tinar väl upp nån gång......Första små snödropparna tittar fram i rabatten....Vilken glädje .....FÅNGA DAGEN.....DAGEN GÅR EJ I REPRIS..... Pussa min prins jätte mycket, och hälsa Tobias att mormor tycker att han är jättedukdig på att cykla och läsa.... PUSS/KRAM MAMMA/MORMOR/SVÄRMOR......

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

29 april 2010 08:09

Vilka tårtor! Hallontårtan blev man ju riktigt sugen på. Hallon är nog mina favoritbär tror jag.
Så vackra blommor och så mycket folk. Förstår om du är lite utmattad. Man brukar bli det när alla gått och bara disken finns kvar.

http://skogsnuvan.bloggagratis.s

 
Berith

Berith

29 april 2010 08:11

Godmorgon go´a Irja =))
Viket underbart kalas som varade i dagarna tre , fina blommor och presenter och tårtorna , vilka läckerheter !! =))
Nu får du ta dig en "vit vecka" och vila upp dig vännen =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

29 april 2010 09:03

Oj så mycket fina bilder,och vilka goda tårtor.Herrgud,snålvattnet rinner till,*ler*
visst är det härligt att träffas så där och riktigt umgås.
Nu får du ta igen dig vännen,
Ha det gott,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

29 april 2010 09:36

Oj, det var verkligen många som kom :) Kan tänka mig att du blev trött efter det..
Som tur var ser det ut som om ni har stora ytor att ha folk på där hemma..
Jättemånga fina blommor :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

29 april 2010 13:35

Kära, kära Irja!
Herreguuud, vilket firande och vilka tårtor och blommor.
Så roligt att se bilder på en del av alla som kom och gratulerade din Anders.
Jag förundras över att du orkat med allt och förstår att du behöver vila nu när allt "gått i lås".
Du ser nöjd och belåten ut med all rätt, och vilken tjusig tunika du har på dig ;o)
Ha det gott!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

29 april 2010 16:20

Oj, vad sugen jag blev på smörgåstårta nu helt plötsligt. Du kan allt fresta du ...*skrattar* Det var otroligt vackra blommor också ... Tänk om man kunde bevara såna för evigt?? Men du har ju tagit foto på dem så kvar är de ju på ett sätt.
Jag säger grattis i efterhand till din man.
Stor kram från mej !!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

29 april 2010 21:36

Så mycke läkerheter det bjuds på här, och så fina blommor

http://bloggplatsen, se

 
Glimz

Glimz

29 april 2010 22:35

Oj vad du har slitit & vad fint du har gjort. Kan tänka mig att det smakade mumsens gott!! Vilken otroligt lyckad o fin födelsedag :) Grattis till lilla Anders från lilla mig. En härlig fortsatt kväller :)
Kramar om er familjen!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards