VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

GOD MORGON KÄRA VÄNNER !!!!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 21 april 2010 01:35

GOD MORGON KÄRA VÄNNER!!! APRIL DEN:2010-04-21 NAMNSDAGSBARN I DAG: ANNELI och ANNICA.....  

Grattis Vår dotter ANNICA på namnsdagen och grattis till bloggvännen ANNIKA på namnsdagen ha en bra dag.....


     Solen stiger upp i horisonten, det blir nog en fin/fin dag......Morgon stund har guld i  mun...

Aprilvädret kan verkligen vara nyckfull och oberäkneig....... 

  



Var till reumatologen  på läkarbesök i måndags ,Jag är nog ett besvärligt fall för läkarkåren på reumatologen,Ingen rikdig diagnos vad för sorts ledsjukdom jag lider av...., Det  har ändligen kommit fram att jag inte har ledgångsreumatism,och det är jag mycket glad för.....Men att det ska vara så svårt med dagens  sjukvård,det är som sia i glaskulan....LER.......



 Mer mediciner blev ut skrvna ,så i recepdet var det 3 sorters nya preparat,ibland knäner man sig som en försökskanin...Jag blir så himmla trött på de här,men hjälper det den här gången, så är det guld värld.....

Den friska människan har flera önskan, den sjuke har bara en,att få bli frisk.....

Man blir inte svag, för att man visar sårbarhet.Det kan lika gärna vara ett tecken på styrka  ----för att man vågar ge av sig själv !!!!!!!       




MEDICIN i mängder,det blir inte billigt  i längden!!!!

  


   Givetvis är jag      glad för var morgon dag, jag slår upp mia bruna blink,blink..  ..NU ska jag sluta klaga det finns dom som har det värre än jag LER.......Har vårstädat hela köket och vardagsummet  städa jag igår, så i dag ska jag börja baka, bottnarna till      tårtorna och smörgåstårtorna, så här är det fullt upp, må jag  säga.....Det är svårt att beräkna, hur många det är som kommer, när man har öppet hus,man är ju rädd att det ska bli för snålt tilltaget,att det inte ska räcka.....Mannens släkt är stor,så därifrån kommer de flesta...Men alla barnen kan inte komma hem,just nu....De har ju sina arbeten ,och nu går det ju inga flyg, heller,det satt ju askmolnen stopp för...  

 Ja mina bloggarvänner nu önskar jag er    GOD NATT,OCH TACK ATT NI VILLE TITTA IN HÄR......Jag åtrekommer och svara på era inlägg när festen är över......FÅNGA DAGEN >>><<<DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KRAM IA >>><<<   VÄLKOMMEN ÅTER >>><<<...









 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 april 2010 08:10

Är det du som fyller år eller gubben? I vilket fall får jag säga grattis. Det blir säkert en jätterolig dag.

http://skogsnuvan.bloggagratis.s

 
Annika

Annika

21 april 2010 11:09

Tusen tack för namnsdagshälsningen, det där hade jag TOTALT glömt bort. Tänk att du kom ihåg DET mitt i alla födelsedagsbestyr.

Hoppas du får en underbar dag och grattis i massor!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

21 april 2010 11:56

Förstår att du har mycket att stå i inför mannens
födelsedag.Det är inte kul att känna sig som en försökskanin
Ha det nu gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

21 april 2010 16:19

Tråkigt att du inte har fått någon riktig diagnos på din sjukdom Irja, det är ju alltid lättare att bekämpa något om man man vet vad eller mot vem man slåss. Men förhoppningsvis ska den nya medicin hjälpa dig så länge...
Hoppas också att du mitt i allt "ståhej" tänker lite på dig själv och inte gör mer än du mäktar med nu inför det öppna huset ;o)
Många kramar till dig från mig!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

21 april 2010 16:55

Den som söker finner :) Du var inte lätt att finna åter... det råkade bli ett stort T i webadressen som du skrev in på 40-Talisten & adressen din är med ett litet t. Men som min Shelock som jag är, hittade jag dig allt hahahaha. Glad jag blir när det är nån som lämnar en kommentar :D Hoppas nu att kalaset blir kalas, fyndigt va? hahaha
Kramizen :)

http://ninz.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

21 april 2010 22:30

Tack min kära vän, Irja för dina varma hälsningar!!!
Förstår att du nu har fullt upp inför "gubbens" födeledagsfirande!! Roligt med att fira och bli firad...oCH kräver också mycket förarbete, planering och bagning mm...Roligt också att få träffaf sin familj!!!Syskon...
Jobbigt för dej att dm inte riktigt hittar och kan sätta en diagnos på dej..vad det rä som förorsakar dej så mycken smärta och elände!!! Många vaknätter...och många nattliga tankar och undringar! Hoppas att medicinen du nu fått kan hjälpa och lindra!!!
Får man rätt medicin som hjälper...så är det ju bra.
Önskar dej/er en GOD NATT...och morrondag också!!!
Nattfjärilen Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Kerstin

22 april 2010 07:27

hoppas att nya medicinen hjälper
glöm inte av att tänka på dej själv, läste i en tidning att man ska "mamma" sej själv
dvs. ge sej själv en kram å klapp på kinden, säga va du är duktig, tänk på det mitt i stöket inför kalaset, :) var rädd om dej , kram kerstin

 
Mita

Mita

22 april 2010 12:54

Hej vännen,du får ta det lite lugnt med alla bestyr om du inte känner dig bra,men det är lättare sagt än gjort.Men hoppas det går bra med allting och att kalaset blir lyckat.
Hoppas också att dom får ordning på medicineringen
så du får må bättre.
Sköt om dig,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

22 april 2010 13:45

Kära Irja
Du är duktig som trots dina besvär orkar göra en massa tårtbottnar och förbereda för stort kalas. Men det är ju roligt med fest också så man gläömmer det onda för en stund kanske !!!
Hoppas du får en bra dag och att du slipper ha ont.
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

23 april 2010 08:27

Det är inte lätt att få en diagnos nuförtiden. Det är nästan så att läkaren frågar patienten vad dom tror kan vara fel istället för att ta reda på det själva! Hoppas du får reda på vad som felar dig snart..

Oj.. är det storkalas på G :-)
Är det mannen din som fyller år?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

23 april 2010 09:23

Önskar dig en bra och fin helg vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

23 april 2010 22:42

Hej min goa vän!
Kvällen är sen men jag vill bara sända en hälsning och hoppas ni får en underbar dag i morgon.
Kram
Love.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards