VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

MAJBLOMMAN -----------BÄSTA VÅRTECKNET !!!!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 14 april 2010 00:32

     APRIL  DEN : 2010-04-14 .....TIBURTIUS , har namnsdag i dag  onsdag.....  ..

 MAJBLOMMAN--ett säkert vårtecken,i tisdags var det premiär av försäljning av årets majblomma...

ÄR du trött på gatuförsäljare??? DET finns nog ändå en grupp som får hjärtat att vekna....

DET kanske allra säkraste vårtecknet av alla--JA nu är det VÅR !!!!!!!   



 ÅRETS :majblomma är till färgen turkos och grön,

 Insamlingen geomförs genom majblommans  lokalföreningar,och pengarna går till fattiga BARN på orten, där pengarna  samlas in.... BARNEN får bidrag TEX till glasögon,eller sommarvistelse,eller till annat beövligt....

MAJBLOMMAN----ÄR ALLA BARNENS BLOMMA !!!!!!!!

 


 VÅRBLOMMOR.....Krokuserna titta upp ur rabatten vid husväggen....Tyvärrär det få som kan glädjas åt dessa vårblommor....Stora snöhögar på flera meter från takras skymmer sikten.....Det lär dröja innan jättehögen tinat upp tillräckligt....Men vårens säkraste vårtecken är ju majblomman.....Här på bilderna ser ni hur den ser ut i år.... Igår klockan 12 : 00 börja försäljningen av denna speciella blomman........

ÅRETS:priser   lilla blomman-10 kronor...krans 30 kronor stor dekal 20 kronor knapp -50 kronor....


     


 Igår tisdag     bila  vi   till HAPARANTA på IKEA och införskaffa lite saker inför  den stora 60-års kalaset...

det är mycket som ska förberedas, saker och ting       snurrar och surrar som  en karusell i knoppen min....VI ska ju ha öppet hus.....så de lä väl bli mycket med folk av alla de slag, min man ä involverat i så mycket,,,,På jobbet är han  innom metallfacket  ,ordförande i rättningtjänsten, ordförande i Socialdemokraten samt i kyrkofullmäkdigen,samt PITEÅ KOMMUN.M:M... Resan till Haparanta är bara 16-17 mil enkel väg,en stenkast som vi NORRLÄNNINGAR uttrycker det ......På återfärden svängde vi förbi våran yngsta dotter i KALIX, men hon och familjen var inte hemma....SYND....så jag hinner inte vara och svara på era kommentarer varje dag,,,  ,tittat in till er, mån av tid just nu....Hoppas ni har överseende med mig,rapporterar hur läget ligger till.....Inte nog med det så är det en massa provtagningar och läkarbesök,jag kommer igen när detta här är över.....NI finns i mina tankar allihopen,ingen nämnd ingen glömt....  ..NU ska jag gå och sova ,för jag ska ju orka till Norrfjärdens VC och      lämna en massa prover.....VI hade aprilväder idag ömsom sol ömsom regn.Varierande, inte trist....LER.....     HA en bra onsdag.alla mina vänner...FÅNGA DAGEN....DAGEN GÅR EJ I REPRIS.....KRAMIZ / IA...  ..TACK FÖR ATT NI / DU GAV DIG TID ATT TITTA IN....VÄLKOMMEN ÅTER !!!!!!   











 
 
lillis

lillis

14 april 2010 06:29

Förstår att du har mycket att stå i just nu. Men du är så välkommen och hälsa på när allt lugnat ner sig. Hoppas att det går bra med proverna i dag
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

14 april 2010 08:10

Godmorgon =))
Ja majblomman är verkligen ett säkert vårtecken =))
Sedan går ju pengarna till något bra ! =))
Var rädd om dig och ta inte ut dig alldeles ...du finns i mina tankar =)
Önskar dig allt gott och en bra dag , varm kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

14 april 2010 17:48

Kära Irja!
Beundrar dig som orkar ha öppet hus med allt vad det innebär.
Hoppas dina provsvar ska ge dig positiva besked och att du äntligen ska kunna få någon medicin som lindrar din värk.
Synd att dottern inte var hemma men ni "kvistar" ju snabbt dit igen...det är ju bara ett stenkast *skratt*.
Lycka till med dina fortsatta förberedelser inför mannens födelsedag och kom ihåg att vi finns kvar i både hjärta och sinne.
Vårkramar till dig min vän !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

14 april 2010 17:56

Hej vännen!
Oj,är det redan dags för majblomman!
Som man har längtat till våren och då rusar tiden för fort nu.
Jag har städat på min lilla balkong och inhandlat några söta penseer som jag har prydit den med. Sedan har jag suttit och njutit där en stund med en kopp gott kaffe.
Ha det bra Irja.
Detta var bara en liten hälsning från mej.

Kram från Margaretha.

 
Mita

Mita

14 april 2010 22:11

Jag säger också att ta det lite lugnt vännen,fast det är väl svårt när det är mycket att stå i.Majblomma ska jag absolut köpa när dom kommer och säljer.
Ha det gott vännen.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Anne_Marie

Anne_Marie

15 april 2010 07:29

Hej igen! Jag förstår att du har mycket att så i inför kalaset. Men tänk så kul det det blir den dagen. Majblomman påminner mig om min barndom då jag gick runt och sålde dessa, då är det vår!!
Ha det jättebra och ta det lungt i stöket/Vårhälsning från Timrå

http://tantgul60plus

 
Berith

Berith

15 april 2010 08:08

Go´a Irja, ja tittar in och önskar dig en riktigt bra dag , tack för din rara kommentar hos mig , den värmde i hjärtat !! =))
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

15 april 2010 10:04

Visst känns det som vår när barnen kommer och säljer majblommor och jag köper alltid. Här finns det inga försäljare som går omkring så det är mest barnen som är ute.

http://skogsnuvan.bloggagratis.s

 
Corina

Corina

15 april 2010 17:29

Jaha, då får man se till att ha lite kontanter hemma då om det skulle ringa på dörren. Bra med en påminnelse, tack.

http://corina.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

15 april 2010 17:43

Hej Irja!

Ja jag håller med dig om att det är ett av de säkraste vårtecken - Majblomman. Köpte igår, och i år köpte jag en sån med en s.k knapp på baksidan som kan sätta fast på jackan eller tröjan. Blev så trött på förra året att jag lyckades sticka mig på nålen varje gång jag tog på mig jackan ;)

Ha det gott vännnen.
Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

16 april 2010 07:54

Godmorgon go´a Irja =)
Jag tittar in och önskar dig en trevlig helg , varma kramar =)

 
Sussi

Sussi

16 april 2010 08:50

Jag har varit och handlat på större butiker men inte sett någon som sålt majblommor än. Jag vill ju köpa ju!

Ibland har man fullt upp. För mig är du välkommen till min blogg när du har tid. Jag uppskattar så när du väl dyker in :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solen02

16 april 2010 13:34

Hej
Synd att vi inte var hemma. Men jag var i Umeå med jobbet å Mattias var nog på jobbet eller hos sin mor å far. Vi synes!!

 
Love

Love

16 april 2010 13:35

Hej kära vännen!
Nu gäller det att du njuter av dagarna och inte jäktar för mycket. Allt kommer att bli så bra och efteråt sitter ni där och kommer ihåg vilken härlig oförglömlig dag det blev. Jag hade ju samma för 2 år sedan då mannen fyllde 70. Massor av folk och rädd för att maten, tårtorna mm inte skulle räcka men oj vad trevligt det blev.
Att det sen tog en vecka att återhämta sig talar vi tyst om.
Nu har sädesärlan kommit och tomten är full av vitsippor. Snart är det din tur att välkommna dom
Kom ihåg att jag är med dig i mina tankar och du ska inte känna någon press med bloggandet.
Var sak har sin tid och du ska Fånga dagen och njuta av den.
Varm helgkram från
vännen i söder.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

16 april 2010 13:59

En bra och fin helg önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

16 april 2010 15:01

Älskade våran dotter Maria !!!
Ja,vännen det var synd,vi längtar ju så mycket efter barnbarnen, givet vis er också..Vi hade bara tänkt överraska er....Men tjii fick vi ....LER....Har skickat pappa till vårdcentralen i Norrfjärden , de benet som de tog nya vener vill trilskas något,och han klagar att han har ont,det vill inte läka som det ska....Annars allt helt OK Önskar er en fin/fin skön och mys fredag......Fånga Dagen...... Puss/Kram /mom.momme/pappsen,moffa........

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

16 april 2010 15:23

Älskade Love !!!
JA , tids nog får vi besök av sädesärlan, men några vitsippor blommar inte så högt uppe i NORR om det ine är inplanterade, men tussilaon är mera som våran vårblomma.....Men den tiden jag bodde i Uppsala, innan jag bilda min familj,minns jag hur vårarna var då, söderut....Var inte orolig vännen, jag försöker planera de här dagarna så att det löper utan stess... följer det schemat jag gjord så allt är schemabelagt, dag för dag..... Ha en skön och fin/ fin mys fredag du och din käresta KRAM / IA.......

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

16 april 2010 18:44

Hej min kära syster Yster Irja!!!
Förstår att du nu har fullt upp med förberedelser...men bakning mm mm ..Men du ser ut att ha planerat ordenligt. Och planerinegn är ju halva arbetet..det ligger mycket i det..
Här hade vi snöfall några timmar i morse...men det var som ett skådespel...att titta ut..när solen sken ..det droppade från träden ..och det blev på vissa ställen som olikfärgade kristaller...(det var inte från Island).
Har så ont i bröstkorgen...mest hela tiden...och jobbigt/ont när jag sitter vid datorn...
Skönast dagtid att sitta i de härliga fåtöjerna...och där kan man vila kroppen och ändra lägen..som är skönast..Men några veckor till torde jag väl kännna smärtan...men att den lättar...
Ösnkar dig Irja och din man en riktigt skön o fin helg!! Ta vara på dagen OCH VARANDRA!!!
Kramen!!!

http://margitholm.blogg.semargitholm.blogg.se

 
Mita

Mita

16 april 2010 22:28

Hallå vännen,hoppas du haft en fin fredag och att helgen blir avkopplande och skön.
Sköt om dig,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards