VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

EN DAG MED MELKER !!!!!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 9 april 2010 03:07

  APRIL DEN :2010-04-09....Namnsdagsbarn: -Otto-Ottilia.....    

 Idag fredag igen,mysfredag.....

 Igår TORSDAG .....FÅNGA jag dagen med Melker, mitt Yngsta barnbarn.som jag och morfar var barnvakt åt ...Medans föräldrarna var i stor staden PITEÅ ,och uträtta en hel del ärenden.....Melker låg och sov middag när vi  kom dit   klockan två .....Eftersom jag har  så besvärligt med min rygg, följde morfar med, samt      Lucky  ..... När Melker vakna var han så glad att se oss,så han sakna inte sina föräldrar .....

Det var mycket       lek och stoj ,skoj,Melker tycker om att spela banndy.Melker är 1-år 3månader, han börja gå redan när han var 9 -månader gammal ,så hans små ben har redan hunnit springa en hel del,han är alltid på språng.....
Jag och morfar är lyckligt lottade, med alla våra 11-barnbarn och  1-barnbarnsbarn .....DE som bor omkring oss träffar vi ju oftare, de andra bor så långt borta....I S-holm och KALIX.......

DET ÄR HÄRLIGT ATT VI ÄR GODA VÄNNER,och vi älskar dom lika mycket allihopen!!!!!!! Idag en halv mulen dag lite sol       sedan på kvällen mycket regn    


 Youre Special Comment Graphic


NU mormor är det dax att dammsuga,Knappen här sätter man igång snabelmonstret!! !  


Vist är jag dukdig,som kan hjälpa till ??????+++  

  Det är väl inte så konstigt att älskar MELKER,Han är         solstrålen själv , alldid glad....

fast han blir ju bortskämt av  de äldre syskonen, Robert, Anna- Maria, Moa och  Eliott......


 NU mina vänner önskar jag er en trevlig  MYS-fredag och  GOD NATT >>>  <<<

FÅNGA DAGEN>>><<<DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KRAM / IA >>><<<

TREVLIGT ATT NI TITTA IN; KOMMENTERA GÄRNA; VÄLKOMMEN ÅTER....TACK<<<    



        

 
 
lillis

lillis

9 april 2010 06:33

Kära Irja! Vilken fin och mysig dag du haft med lilla Melker och så söt han är. Jag saknar tiden när barnbarnen var små.
Önskar dig min vän en bra helg och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 april 2010 09:09

Så gullig. Det är en gåva att ha små människor runt omkring sig. Dom ger sån glädje

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Love

9 april 2010 13:29

Lyckliga Melker som har sån härlig mormor och morfar. Ja nog är det glädjestunder när man träffar sina kära för även om man har jätteont så blir man på gott humör av dom solstrålar dom sänder ut.
Skönt för er att våren hittat fram och jag önskar er en härlig helg.
Kram till vännen min.
Love.

 
Lena

Lena

9 april 2010 16:05

Vilket charmtroll eran Melker är...förstår att han får er att falla som mogna frukter =D
En gång sa någon att "det finns inga bortskämda barn...bara älskade barn"...men det kan nog diskuteras...huvudsaken att alla blir nöjda *S*.
Var rädd om ryggen Irja...du har bara en!
Härlig fredag, nu ska jag sova en timma el två =)
Kramar!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

9 april 2010 19:00

Skickar genast upp solsken till er här nereifrån Göteborg. Lite kallt är det men helt underbart när man sitter i lä!

HA en härlig helg :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kerstin

9 april 2010 22:31

Hej Irja , ja tänk vilken skatt barnbarnen är , vi har en nära och dom andra längre bort i Gävle och Helsingborg, i slutet av april far jag och min gubbe ner till skåne å hälsar på längtar :)
vi har haft regn idag så jag hoppas på sol framöver, ha en bra helg kram kerstin

 
Margit

Margit

10 april 2010 00:06

Till dej min kära syster Irja!! Här sitter jag med min smärta...Linus var ju hos sin läökare, men i onsdags å råkade jag falla..och bryta 3 nyckelben...kolla på min blogg. Äter straka mediciner...så jag blir dessuotom TRÖG i magen ytots att jag dricker Laktulos varje dag. Nu får jag Dpcontin 10 mg ggr 2 . 1 g Alvedon ggr 4 samt T Dikofenak 3 ggra dagligen å 50 mg...MEN har så ont ÄNDÅ när jag skal stiga upp ur sängen, lägga mig...då gråter jag...högt..av min våldsamma smärta. Men jag får vara glad att det tog i bröstkorgen och inte huvudet...då hade jag INTE suttit här...Men det gör ONT!!! Stackars mej..(Måste få beklaga mej)
Kramen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Din dotter

10 april 2010 00:41

Hejsan i stugan ! Barnvakt igen !? så lyxit hon har det .Det är bara bra att syrran fått en lite livligare unge de andra två var ju så snälla när de var små nu har/får hon något att göra Och ser kanske att man inte hinner så mycket som man borde göra. Han e ju precis lika ifarten som Tobias var i den åldern. `Måste små retas lite´.Ler. Tobias är bjuden på kalas i morgon till en i hans klass det är kul. vi har köpt ett tenisracket samt en boll som kommer tillbaka du vet en sån som vi hade när jag var mindre en tennis -tränare tror jag att det heter.Det fanns på BR och det är ju så passande att svägerskan jobbar där så man kan få lite rabatt ( 40%) så det blev nästan halva priset. Passade på att handla pressent till nästa vecka också då det är nytt kalas för Tobias att gå på . Nä nu e jag lite trött jag slår en pling i morgon kanske. Pussar och kramar A

 
Lena

Lena

10 april 2010 01:32

Härligt! Jag längtar efter barnbarn men lär få vänta.
I Piteå har jag haft mycket roligt, på havsbadet där jag campade en gång i tiden.... Minnen!
Kommer också ihåg gatorna inne i Piteå som jag tror var grönmålade. Stämmer det?

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

10 april 2010 01:43

Kära älskade A-K !!!!
JA ,gör det så an vi ventilera om dittan och dattan,Barnvakr hade du ju ocks haft om du hade bott kvar i LULEÅ....LER...... ÄR lite trött efter verktabletterna,vi hörs sen.....PUSS/KRAM MAMMA.......

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

10 april 2010 10:43

Men vilken underbar och rolig dag ni hade med ett utav era barnbarn. Kan tänka mig att mormor & morfar var lite trötta efter den dag av lek & stoj :) Önskar dig en superbra lördag Irja/Kramen

http://maria9.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

10 april 2010 12:57

Vilken söt liten krabat Melker är ! =))
Ni är verkligen rika som har så många barnbarn =)
En extra bonus är ju ert barnbarns barn =))
Önskar er en fortsatt trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

10 april 2010 17:03

Visst är det mysigt att umgås med barnbarnen,dom är bara så ljuvliga,och man ska vara så tacksam att man har dom.
Men visst,det känns i kroppen efter en hel dag.Speciellt om man inte är riktigt fräsch,men det får man ta,*ler*
Ha det gott vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

10 april 2010 17:21

Mysig är det att vara barnvakt och när de är så liten som Melker händer ju så otroligt mycket framsteg hela tiden. Jag hars inte så många barnbarn som du men jag är så lycklig över dem alla. Precis som du så älskar man dem lika mycket.
Fånga din dag du också och ha det riktigt gott ...
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

10 april 2010 20:23

Så underbart med så många barnbarn som ni har, förstår att Melker ger er mycket glädje, härligt!!

Ha det gott!
Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Stephanie

Stephanie

11 april 2010 01:35

Men momme älskling då.. du behöver inte oroa dig ett dugg,, jag har inte något alkohol beroende, jag partar inte varje helg heller. jag är en av dom som håller sig mycket på den nyktra sidan.. Do not worry, jag vet vad jag gör.
Älskar dig med !!!

http://08-Prinsessan.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

11 april 2010 11:54

Oj, oj.. 11 barnbarn och ett barnbarnsbarn. Då har ni fullt upp till jul då ;-)
Kul att ha en sån stor familj :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

11 april 2010 18:24

Hej min syster Irja!! Ja livet är inte enkelt jämt...men som jag sa, Det kunde varit värre...jag har mina starka mediciner...som hjälper en del. Nu är det TOA-besöken som kan vara jobbiga..man blir ju förstoppad men all morfin..och Lactuloset..."river" så småningom igång det..ocg då kan det ibalnd "gå för fort". Sen kan jag inte toerka mej med vänsterarmen..och torak med den andra är inte lätt...den är liksom "för kort"...eller vad det är...MEN, det är ju egentligen bagateller...Allt detta ÄR ju Tack o LOV övergående!
Solen skner här i dag. Lasse servar så "gott det går"...Jag får inte klag. Bra att vi hade lite i frysen/kylen också...så det är enkelt att baar värma en del..i mikron.
Så jag sitter mest iu fåtöljen medn "knappen"..och trycker mej "upp o ner"..och då går det rätt så bra. Detsvåraste är när man skall lägga sig i sängen och gå upp--då får Lasse hjälpa mig...TUR att jag har min älskade Lasse...
Många stora kramar!! Din vän, syster, nattfjärilen,Margit Hälsa din käraste!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Stephanie

Stephanie

11 april 2010 22:42

Det är bra momme, inget illa kommer att hända. så länge det inte är menat, så länge inte gud vill.
Älskar dig! pussar och kramar !!

http://08-Prinsessan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards