VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

HEJ , HEJ, SOMMARTIDER ,HEJ ,HEJ....!!!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 27 mars 2010 19:33

      SOMMARTID....Nu är det  dax igen . Att man missar en timmes sömn kan kännas,men fördelen  överväger nackdelen, Dagarna blir ljusare i och med att   klockan ställs fram en timme.Mer tid för kvällsfritid med andra ord....För en del människor kan omställningen till sommartid ,emellertid störa    sömnen ...Precis  på samma sätt som sömnen   påverkas när vi reser över tid zoner....GLÖM nu inte att ställa fram klockan   natten mot söndag ..........                                        
    


      


    

                                       


      SOMMARTID

..  ..Infördes för att bättre kunna dra nytta av sommarens ljusa timmar,för att kunna dra fördel av sommarmånadens långa  ljusa dagar.....SOMMARTID är vanligast i Europa och Amerika....Idag är det ca 70 Länder som använder sig av sommartid.....Följande datum  gäller inom EU 2010 ......SÖNDAG : 28MARS KLOCKAN 02:00 ...normaltid BLIR 03:00 SOMMARTID.....Söndagen den 2010-10-31 Oktober en timme bakåt  är VINTERTID>>>  <<<   LYCKA TILL >>>  <<<  FÅNGA DAGEN >>>  <<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KRAM / IA>>><<<  

 
 
Mita

Mita

27 mars 2010 21:51

Ja nog blir man trött ett par dagar tycker jag,men dom ljusare kvällarna uppväger allt tycker jag.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
av Irja

av Irja

28 mars 2010 03:19

Natti,natti Mita !!!
NU ställer jag om klockan över till sommartid ....Ha,ha vädrets makter har ett mtycket bra påskskämt åt oss Norrlänningar,hör och häpna.....Det SNÖAR,sommartid skojar vädret med oss ??? Vilket bra aprilskämnt... ELLER HUR???? Själv ser jag framemod dom ljusa sommarnätterna, som vi har här uppe... Klockan 2 ååå Kram/IA.....

http://40-Talisten .bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 mars 2010 07:21

God morgon Irja! Tycker nog att man blir lite trött första tiden,men det är skönt att kvällarna blir ljusare
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
kerri

kerri

28 mars 2010 08:05

Måste skratta, visst vet jag att det är sommartid men min morron hjärna har förträngt det just nu på morron, sitter å äter frukost igodan ro kollar bloggar och nu när jag tittar in hos dej kommer jag på det! jag har INTE ställt om köksklockan :))
Så klockan är inte åtta utan nio! jaha tur att man jobbar åt sej själv :)) ha en bra dag
kram kerstin

http://kerri.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 mars 2010 10:23

För en som ska upp klockan 6 och har 4 väckarklockor för att komma upp är sommartiden ett helvete. Dessutom är det halt och dåligt före så tidigt på morgonen och precis iden tiden då älgarna hoppar över vägarna. Va då ljust. Nu är det väl ljust ändå. Det är väl på vintern vi skulle behöva ha sommartid så man kom hem medan det inte var nermörkt. Snöar gör det också.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Marita

Marita

28 mars 2010 17:41

Dom norrländska sommarnätterna är oslagbara,jag älskar dom, och det har jag alltid gjort.
Önskar dig en fin,fin kväll vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

28 mars 2010 23:17

Kära syster Irja!!! Så även du/ni har IKEA-porslinet??? Vita tallrikar och svarta skålar??? VI HAR KÖPT DEM..ANDRA SORTERINGEN....BILLIGA...
OCH DRAGSPELANDET...HAR inte HAFT MYCKET TID SEDAN I FRDAGSKVÄLL NÄR VI HÄMTADE DET PÅ POSTEN...VID 18 TIDEN...Fullt upp både på lördan och idag.
Men jag känner mig nöjd, av det lilla jag spelat på det. Känns bra och RÖTT blev det.
Önskar att du kunde komma ner igen...och hälsa på oss...härnere!!Då skulle jah spela och sjunga för dej..."De komma från öst o väst"...norr, menar jag...
Här har solen smällt snön så man förvånas...at det försvunnit SÅ mycet!! Och ni har fått flera decimeter iGEN!! Stackars er alla däruppe!!
Det måste snart komma vår o sommar!!!
i moron så skall jag /vi till E-tuna under dagen...Jag skall på möte på jobbet.."om kontroll-läkemedel".."Räkna...inte glömma"...skriva upp...
På onsdag så är Lasse och jag medhjälpare i Brukskyrkan med veckans "sopplunch", göra iordning, laga soppan, duka, ...spännande...
Vi hjar haft en mycket trevlighelg...som jag skrev om i bloggen och visade bilder!! Trevligt med "Gamla vänner"...Och roligt med NYA BLOGGVÄNNER också!!!Vill inte vara utan varken det ena eller det andra...Samt att ha sina NÄRA O KÄRA!!!
Kan inte förstå dom som lever ensamma, kanske utan nära vänner...
Kramen min kära syster Irja och käre make!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Cia

Cia

28 mars 2010 23:32

Halloj Ia!
Nog har det varit segt idag! Oftast klarar jag omställningarna bäst om det inte finns tid att ta det lugnt men nu e´jag ju ledig den här helgen så då blir allt lite hipp som happ. Fast med den farten jag hade igår har jag inga betänkligheter över att ta det soft.
Apropå rökning ja: Jag slutade röka i september så jag har inte varit ciggfri så länge men hade svårt att vistas där det röktes inne även när jag själv rökte och det tråkiga i det hela är att barnen inte får träffa mormor så ofta som de vill utan det får ske under sommaren när man kan vara ute eller hemma hos oss för jag vill inte utsätta dem för det.
Ha det gott min vän/Kram Cia

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

29 mars 2010 07:56

Godmorgon kära Irja =))
Ja nog känner jag av då vi ställer om
klockan...men det brukar gå över efter
två tre dagar =))
De ljusa sommarnätterna är oslagbara och dem
ser jag fram emot =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

29 mars 2010 09:23

Trots att man visste om det och tänkt på det många gånger innan så missade vi att ställa om klockorna! Så när man vaknade på morgonen och trodde att klockan var en tid och insåg att den faktiskt var en timme mer så kändes det väldigt snöpligt! Men men.. vi får tillbaka timmen i höst sen ;-)

Ha en fin fin måndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

29 mars 2010 12:54

Ja, tänk nu är det sommartid igen och man blir så glad. Vi släkte ner i lördags också och njöt av det. En skön helg även hos mig.

Hoppas du får en mysig dag och att du fångar den precis som den kommer.
Kram på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Stephanie

Stephanie

29 mars 2010 13:21

Uscha då! på grund av arbetsskadan eller är det något annat som står på tok?
Livet är inte alltid lätt momme. det är inte till för att var enkelt, men å andra sidan så är det det roligaste man kommer att vara med om..
Mammsen tog det hårdare än mig, hon bröt ihop totalt men står på benen idag.
Jag hade en jätte rolig fredag ! Det blev lite sen bara, ja kom till sängs vid 5 på morgonen men sov till halv tolv dagen därpå.

Ang. skolan så hade jag min första Naturvetenskaps lektion idag. ganska intressant faktiskt.

Här blir det då ingen mysig påsk faktor. det ända vi fixar till här i hemmet är när julen kommer. lite tråkigt men jag har heller inte fått påskägg på flera år.

Nu säger jag som dig, FÅNGA DAGEN DEN KOMMER EJ I REPRIS. // MORMORS SESSAN

http://08-Prinsessan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards