VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

SKOGENS KONUNG...... VÅRA HUSDJUR !!!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 22 mars 2010 00:47

 Mars den 2010-03-22 ....Kennet och Kent är dagens namnsdagsbarn.......  

SKOGENS KONUNG.....HÄLGE med gänget är på  helgbesök.....

De är på vårvinter mingling,för det vimlar av ÄLGAR överallt....

Och med åren blir dom för tama........

 

 Flickorna spejar på HÄLGE,,,,,Eller är de livrädd  för han  ????????  

 HAN är verkligen ett ståtligt  djur.....SKOGENS KONUNGEN  HÄÄÄLGE.....

Han klara även höstens älgjakt.Han är bra och gömma sig ....HAN HÄÄLGE......  

 

  

 I helgen tog jag helg timeout,från bloggandet,eftersom jag hade så många som skulle firas,det börja redan  i fredags,då fyllde A lillebror Allan 54år, de bor i Kallax Luleå.....

Lördagen den 20 mars var det mammas samboTage  som blev 78år,där var vi hela lördagseftermiddan.....DE bor i Luleå.....

 Igår  den 21 mars ar det sist men inte minst A lillasyster Adele som blev gratulerat igår, på hennes dag..... Hon bor i byn......Ja må ni leva, ja må ni leva,ja må ni leva uti hundrade år.........

      

 Här får ni  en kram på er födelseda,

 så får ni en kram för att ni är så bra,

 Sen får ni en kram som den vän jag har kär

  Men den största ni  får för att ni är den ni är.....


     Igår en strålande vårvinterdag ,solen gassa från en molnfri klatblå himmel,äntligen var termometan på plus sidan....Man får ta vara på korta stunderna av sol....vi var på en härlig lån      promenad innan vi åkde till födelsedagsbarnet igår.......Kommer att svara på era kommentarer i början  av veckan.....I tur och ordning.....

Ha en skön och härlig vecka framför....FÅNGA DAGEN....DAGEN GÅR EJ I REPRIS .... KRAM IA....GOD NATT      

 
 
lillis

lillis

22 mars 2010 07:03

Skogens konung är ett vackert och ståtligt djur.
Det verkar som du haft full fart hela helgen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

22 mars 2010 07:22

Den vågade sig verkligen jättenära! Vi har älgar här med men som tur var är dom fortfarande förvildade här och tar sig inte in på någons tomt. Jag har faktiskt inte hört en enda som råkat ut för det. Men sett älg, det har vi gjort :-)

Det låter bra det du förklarade om att det inte blir översvämmningar när den nya snön äter upp den gamla så då är det väl inte så hemskt med snön som föll ändå ;-)

Ha en fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

22 mars 2010 08:14

Jag har också två älgar som brukar ligga och sova vid mina vinbärsbuskar men jag bor ju mitt i skogen

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

22 mars 2010 08:29

Godmorgon go´a Irja =))
Han är verkligen ståtlig skogens konung HÄÄLGE =))
Här lyser solen för fullt i dag igen , så det blir till att ta till vara på dessa underbara värmande strålar även denna dag =))
önskar dig en bra dag vännen !! =))
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 mars 2010 13:46

Godmiddag Irja!
Som vanligt hinner du både det ena och det andra min vän,"inga döda punkter" här utan full rulle verkar det vara hela tiden *S*.
På håll kan jag hålla med om att älgen ser ut som den djurens konung han är, men på närmre håll...njae, jag vet inte om jag tycker det alltså. =)
Kindpuss och kram till dig från mig!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

22 mars 2010 14:53

Hej Irja!
Vilka underbart vackra bilder på skogens konung. Ja,de är så stiliga att se.(Och goda att äta,tyvärr.)Det var längesen jag fick beskåda detta djur i verkligheten. Det hände ju när vi bodde på landet. Här i byn kan man på sin höjd få se en hare. Men de är ju fina de också.
Nu skiner solen och jag har nyss varit ute på en långpromenad. Ska snart iväg till simhallen för min veckogympa.
Hoppas allt är bra med dig och att jag får höra av dig snart.
Tills dess.Kramen min vän.

 
gerty

gerty

22 mars 2010 15:39

Ja älgen är ett ståtligt djur men vill ha dom på lite avstånd, men ibland får vi påhälsning

http://bloggplatsen, se

 
Kerri

Kerri

22 mars 2010 19:39

hej Irja trevligt att du titta in på min blogg, alltid roligt med komentarer :)
vi har råddjur på gården mindre och trevligare djur än älgar,man behöver inte vara rädd för dom
ha det så bra kram kerstin

http://kerri.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

23 mars 2010 09:09

Oj man har ju respekt för älgar,dom är ju så stora,och springer fort gör dom också. Men det är härligt att se dom så där.Fast för nära får dom inte komma.
Ja gud så dyrt det är hos tandläkaren,lycka till nästa tisdag vännen.
Önskar dig en fin,fin dag,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

23 mars 2010 09:10

Hoppas du har en fin dag. Och att solen skiner på dig :-)

Sv. Även soyan är salt så det kom lite extra från den med. Nästa gång jag gör rätt så har jag nog lärt mig ;-)

Enligt sambon så var det ett lite för svårt problem för honom att lösa med snöslungan. Så vi får väl se, det kanske blir en ny til nästa år!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marita

Marita

23 mars 2010 09:15

Jag glömde ju säga att jag håller fortfarande på med min tegelstens romantrilogi av Nora Roberts.Systrarna i Clare.Det är en bok som jag älskar,och har läst om ett par gånger.Visst är det härligt med såna böcker?
Kramen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

23 mars 2010 20:21

Hej i älglandet!
Du får gärna ha älgarna kvar i norr. Visst är det roligt att se dom på avstånd men inte på tomten.
Jag har blivit skrämd av älg och är glad att slippa ha dom här.
Så söt hon är er lilla prinsessa, och er stora prinsessa också.
Våra ryggar får vi leva med och göra det bästa av men i dag är jag glad att den int går i repris.
Har i alla fall köpt gardinerna jag såg men dom kommer upp senare. Till påsk ska jag ha upp gula gardiner i köket.
Inget för mig på Tv i kväll men en bra bok gör att jag gärna kryper tidigt till kojs.
Ta det lungt nu och gör som du skriver fånga dagen
Allt gott till dig vännen.
Kramizz
Love.

 
Margit

Margit

24 mars 2010 00:39

NATTFJÄRILEN skriver till NATTFJÄRILEN IRJA!!
Jobbar nu min 3e natt. Åker till min Lasse i morron.
Inte alla unnat att ha älgar sådär inpå husknuten!! VILKEN SYN!!!
Här nere i Eskilstuna (har nu varit här sedan i söndagseftermiddag) så smälter snön och det bilda "sjöar" på vissa ställen. När jag går från "mitt hus" till bilparkeringen så får jag kolla varje steg jag tar så att jag inte halkar eller sjunker i vatten..och får GRATIS fot-tvagning...Annars är allt väl med oss.
Vi skall ha gäster på lördageftermiddag..blir trevligt.7 styckern. 4 "tjejer" och 3 "killar.."
Vi tjejer lärde känna varandra redan i början på 80-talet...vi var då singlar...och nu har vi "våra män" allihopa...och det är SÅ trevlgt att få träffas så. Ett par från GNOSJÖ, dom ligger över hos oss i Kolsva hos Lasse. DÄR har vi så mycket plats och mång sängar så det är inga problem...
Sänder till dig syster Irja en stor kram samt även till din kära make!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Margit

Margit

24 mars 2010 06:26

Gomorron, min syster Irja!!
Har jag varit drömmande i natt eller sett i syne??? När jag var inne på din blogg i natt nån gång så "tyckte jag" att jag såg lite bilder...???Sen "försvann dem?" eller drömde jag????
Kram! nattfjärilen....

http://margitholm.blogg.se

 
Anne-Marie

Anne-Marie

24 mars 2010 10:13

Vilka underbara vinter/djur/barn-bilder. Visst får man ta time out ibland. Ladda batterierna och hitta något att skriva om. Jag har lite svårt för detta ibland men jobbar på det..
Ha en fin dag.
Hälsningar från Timrå

http://tantgul60plus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards