VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 11 mars 2010 00:22

MARS.TORSDAG 2010-03-04,,,NAMNSDAGSBARN: EDVIN ,EGON....Välkommen tillbaks våren......  


 Free Orkut and My Space spring Graphics Glitters

 MÅNDAGEN DEN 2010-03-08 MARS.NAMNSDAGSBARN:SIV.....  

Veckan börja med tandläkar besök,och allt gick bara bra,en gång kvar sen förhoppningsfullt klart, för denna gång.... Måndags morgonen  var mulen,men så klarna det upp,och dagen blev till en skön vårdag +7,2 grader varmt   , När jag var  färdig hos tandläkaren mötte mannen mig,vi passa på att  shoppa och flanöra rund på stan , tog en   fika ,träffa på  gammla bekanta, som vi inte  hade  träffat på ett bra tag sedan,så det blev en hel del ,att  spörja .....När vi fikat färdigt och tog farväl av våra bekanta,promenera vi en stund till på stan ,och fönstershoppa....För det var ju så underbart vårväder....Sen ratta vi Volvon  hem,vi hade ett glatt modtagande när vi kom  hem,våran   LABB..  ..Gick en promenad med Lucky vännen,på isen där kan  han springa lös  och jaga snöbollar som jag kastar  upp  i luften.....När vi senare kom in igen ,hade mannen börjad med middagsmaten, Vi hjälptes åt att laga maten tillsammans,det blev hemlagade köttbullar ,potatis sallad,och  champinjonsås med lingonsylt.....Mums..... när vi hade dukad av efter vi spisa färdigt ,var vi så trötta, och kaffesugna,,,,,,MEN vem skulle orka sätta på kaffet, vi drog pinne,jag förlora så det blev på min lott att sätta på kaffet LER  Vi har lite konsdiga saker för oss ibland, men det roar oss.LER .....Livet ska levas med humor, annars blir det trist.....Kvällen ägna vi åt varanndras sällskap,såg på   TEVE och sedan  blev vi så trötta  ,det var dax för sängen,mannen lösde  korord och jag lega och   läste en stund......En spännande och romantisk  berättelse ,en av min favorit författare  NORA ROBERTS :Dödligt villospår.....Rekommenderar....SEN var det GOOD NATT......      


MARS  TISDAG.2010-03-09....NAMNSDAGSBARN :TORBJÖRN , TORLEIF.....  VI vakna till en halvsolig dag, +3,5 grader   ,vita moln tussar på en disblå himmel,,,dagen blev inte lika varm och skön som det var i måndags, men det gjorde ingenting.det är bra att det inte tinar allt för fort,då blir det bara översvämningar....VI skulle åka till nabor kommunen LULEÅ och hälsa på hos mamma min och hennes sambo,vi  tillbringa hela tisdagen tillsammans,det är alltid underbart att få rå om min kära älskade mamma....Vi  hjälpdes och laga mat tillsammans jag diska efteråt och mannen torka, så vipps då var disken borta,,  ,,sen kaffe efteråt,(men nu var det inte min tur att koka  kaffet )...Nej det blev mammas sambo den här gången....LER Jag hjälpte även till att sy fast,några skjortknappar som saknades,mamma skada sin höger hand i höstas, och än är den inte bra.......VI hade en gemytlig tillvaro,och dagen börja lida mot kvällen, det var dax att ta farväl till nästa gång,vi skulle ses......NU åter igen ratta   VOLVON hem ,men innan dess åkte vi förbi  ÖoB ,och inhandla påskägg till barnbarnen .....Väl hemkommen var jag för trött och ryggen behövde också komma i vila ,för trött att börja,sätta  dagens händelse på pränt....VI titta på sena nyheterna ,och rasta   Lucky ,när vi kom ut ,var det snöstorm , så vi hade turen på våran sida, att vi  kom undan den stormen......NU var det åter lägg dax .....GOOD NATT.....


MARS ONSDAG: 2010-03-10...NAMNSDAGSBARN : EDLA, ADA.......  

VAKNA vi till en GRÅDISIG  mulen dag,snöstorm och vinden ven kring knutarna,  vilka kontraster ,vädret är mycket  ombytligt ock lynnig ,här uppe i NORR,men det är mycket värre uppe i fjällvärlden, så här års.,det är inget att leka   med....Jag börja känna mig    hängsjuk,ingenting är bra ,jag gick  omkring och frös och frossa....Hade jag råkat ut för vårförkylninsgbacillen,man är ju så modtaklig mot allting ,när man har nedsatt immumförsvar,det är inte som förr  när man arbeta på sjukhus,då var man  aldrig sjuk......Lill chefen Melker  och Annette var och hälsa på en liten stund på eftermiddagen,före det hade de varit på dagiset och hälsa på....PÅ de dagiset han själv ska börja på till hösten,Annettes barnledighet går ut i juni ..... Men eftersom hon är lärare,så är hon ju ledig hela  långa sommaren,så Melker behöver inte börja förän till hösten.... .Dagen gick i sin gilla gång,efter middagen,lite TV och en liten bloggrunda....och nu förtäljer jag  i skrift , början av veckans skildring......Idag medans mannen är på sjukgymnastiken och komplettera några matvaror ,ska jag passa på och dammsuga och dammtorka ,här hemma....Till helgen får vi våran yngsta dotter Maria  och barnen Lucas Och Alva på besök, vi får rå om dom hela långa helgen....KUL.....DE bor i KALIX....... Hoppas att vi får bättre väder,så att  vi kan vara i pulkbacken, och åka pulka eller om  fröken TÖ kommer med töväder kan vi göra snögubbar....SÅ är livet på landet idag...SÅ FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< KRAM IA >>><<<TACK: Att  ni orka läsa ända hit >>><<< VÄLKOMMEN ÅTER>>><<<  

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards