VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 3 mars 2010 02:23

01_wednesday.gif

 MARS: ONSDAGEN DEN 2010 -03 -03...  .GUNBORG  och GUNVOR har namnsdag i dag.....

OCH JAG hälsar er alla GOD MORGON TILL EN FIN OCH SOLIG DAG....  

DET har och är så mycket om banta och  vikt,men det är väl skönt att sträva efter en trivselvikt och för hälsans skull.Alla har vi våra små metoder .....Jag ska presentera några av mina ...Njut av livet och ha roligt,så mår du helt enkelt bättre ! ! !

 10 ENKLA RÅD  ......  

 TIO enkla levnadsråd för en bättre hälsa, visst låter det som en klok lista att sätta på kylskåpsdörren !  DETTA TIPS har jag följd som tidskriften HÄLSA har ställt  samman de bästa råden...Här är de i korthet............

         *Rör på dig varje dag...

        **Ät mycket grönt...

      ***Ät mindre av vitt mjöl,salt och socker...

     ****Ät långsamt...

     ***** Använd alkohol och kaffe med omdöme,SlUTA röka...

     *******'Handla lokaproducerat. Bra för både klimatet och ditt samvete...

     *******Sov ordentligt och undvik sömntabletter om det går...

    ********* Be om hjälp när du inte mår bra...

    *********Slappna av och ha roligt...

  ***********Njut av livet nu och älta inte gamla problem...

   MITT bästa hälsotips:Ett bra tips,för att  komma igång och träna är att lägga en tia i en buk  eller en glad  spargris varje gång du   motionerar...Efter ett tag har du en sparad peng,att göra kul och roliga saker för SÅ fyll spargrisen med motion***

TÄNKVÄRT: Låt oss alltid möta varandra med ett leende, för leendet är början till vänskap och kärlek >>>  <<<FÅNGA DAGEN >>><<< DAGEN GÅR EJ I REPRIS >>><<< kRAM IA>>><<<  

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards