VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 22 februari 2010 00:44





Have A Nice Day - 
FEBRUARI DEN 2010 -02 -22  MÅNDAG PIA  HAR NAMNSDAG    

NU är irja på krigsstigen,......ARG; minst sagt.....jag var, är  heligt förbannad . INTE på er mina bloggarvänner. UTAN på makthavarna som  sitter  i ,på  parkförvaltningen i Kommunen......Att behandla  Kommuninnevånarna som skit,   MAKTMISSBRUK på hög nivå ...... Finns det ingen empari för sina innevånare i Kommunen FY , usch vad jag skäms över  dom.....glöm inte bort att ni  är folkvalda ...Får man behandla folk hur som helst ? Folket i byggden,satt nog morgonfikat i halsen,Vilket uppvaknande, när det läste i lokala morgonavisene  PTen, hur tjuvaktiga villaägarna är i  Kommunen.......Jag skriver här en liten notis ,om vad som  stod skrivet,och vad det var ,som gjorde mig så upprörd och  många med mig.....


RUBRIK; VILLAÄGARE HOTAS ATT POLISANMÄLAS.... Det är rätt vanligt. Att villaägare utökar den egna tomten, hugger ner kommunens  träd  och använder kommunala mark som avställningsyta för bilar ,skotrar eller liknande.... Men nu har parkförvaltningen fått nog och inför rutinmässiga polisanmälninar..NU sätter vi ner foten så att folk vet vad som gäller ",säger Ann-Katrin Sämfors,ordförande i kultur -och fritidsnämnden....osv.osv... 

OM nu parkförvaltningen tycker att  de har så stora problem med villaägarna i kommun,varför inte sköta det här på finare och professionellt sätt .... Tex annonsera ,och anordna ett möte.,,,istället   att kamma alla villaägarna över med samma kam.... Villaägarna får  istället     läsa de i PTen våran  lokalavisene, att det är, vi  villaägarna som är de största huliganerna i kommun.....OCH det nya rutinerna= direktiven,*Håll er innanför skranket,*annars POLISEN...... POLISHOT  hänger över våra huvuden.....Men sista ordet är inte sagt. än...så i de här fallet får nog KOMMUNEN  backa....Många av oss har i flera år   20-40 år minst skött om  grön områderna idealistisk  ,och under den tiden har inte parkförvaltningen satt ens två strån i kors, i våran BY.... , Hade inte vi tagit hand om gräsklippning och sly rensning hade BYN varit igenvuxet....Kommunen vinner nog bäst på och vara sams  med villaägarna.... Och det här är  Tacken....Omotaliska.... MEN SOM SAGT det finns andra paragrafer som kommunen måste följa,och de till våran fördel.....Många har   kontrakt  skrivna när det gäller nyttjanderätten......

 Så nu förstår ni bloggarvänner varför jag varit så arg  så, det är därför jag inte har kunnat konsentrera mig att skriva om något annat förän de här hat fått mogna fram, och pränt på papper och blogget  

 TACK. Att du orka läsa ända till slutet .....Jag kommer inte att skriva inlägg varje dag,för det hinner jag inte,Jag vill ju svara på era trevliga kommentarer.....FÅNGA DAGEN .....DAGEN GÅR EJ I REPRIS.....KRAM IA....  

VÄLKOMMEN ÅTER >>><<<  

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards