VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

MAN ÄR NÅGON ATT RÄKNA MED ! ! ! .....

Av IRJA Hagström Wikström - 18 februari 2010 14:55

     FEBRUARI DEN: 2010-02-18     Många med mig har nog upplevt  de samma som jag???VAR GOD DRÖJ....Jag tror aldrig att det funnits fler telefoner än nu i Sverige, liksom i hela världen,och jag tror aldrig att vi förut tillbringat så  mycket tid i oliga telefonköer..  Väntandes,på attkomma fram till rätt person ,och få avsluta det lilla ärende man skulle fråga om......VAR GOD DRÖJ : DU har nummer 64 i kööön.Vi gör vårt bästa ,för att din  väntan ska bli så kort som möjligt ....

Ock så får man lägre och lägre nummer...

 du har nu  nummer 30 i kööön säger den inspelade metalliska rösten ,efter si så där 18  minuter ..... 

Hur ofta hamnar du  i telefonkön  ,  och får ett nummer ??? Om du har riktigt tur får du också lyssna på musik-

förhoppningsvis är det också dina favoriter, men oftast  avbryts den hela tiden av nya nummerplaceringar.Ibland är det en hurtfrisk röst  som uppmanar dig att köpa  veckans vara ,biljetter till musikaler och  andra muntrationer....   

      BREVDUVAN KANSKE GÅR FORTARE ! ! !
 -TRYCK
 noll för självbetjäning, tryck 1 för inrikesresor ,tryck 2 för utrikesresor eller dröj kvar och tala med en telefonist.NU är det  12 minuters väntetid.Och så väntar man med  luren hårt tryckt mot örat,som blir svampigtoch illrött........RISKEN är också att du slappnat av och börjar tänka på något helt annat när du,efter att ha väntat i enhel evighet,plötsligt släpps fram efter  de andra 48 personerna som låg före i kön....Efter en kvart, tjugo minuter väntan har tankarna börjat dansa sina egna turer och planerar helt andra aktiviteter än ett samtal med försäkrinskassan  och tala inte om Vårdcentealen eller Folktandvården,där ringer det upp efter en viss tid...Såååå var god VÄNTA....Jag tycker att man ska börja med lite annorlunda telefonVAL..... 

 TRYCK: 0 för snabbt men felaktogt svar.... 

 TRYCK:1 för ett surt svar.....
 TRYCK:2 för att tala med en papegoja.... 
 TRYCK:3 för vanlig vänlighet.....  

 TRYCK :4 förlismande komplimanger.....

 TRYCK:5 för snorig avspisning.....

 TRYCK :6 för utskällning....

 TRYCK:7 för skämt och glam

 TRYCK:8 för att bli garanterat felkopplad....

 HAR du bråttom tryck 9, så hinner du inte få något svar alls,utan bara ett eko....NOG skulle detta göra ringandet mer oförutsägbart ??? Själv ska jag nog skriva  flera     brev som går med  snigelposten,de brukar kommafram förr eller senare....DET är sällan kö till brevlådorna nuförtiden.....    ÖNSKAR er alla en fortsatt skön torsdag....TYCK till om ni vill  VÄLKOMMEN.....>>><<< KRAM  IA>>><<<  

 
 
gerty

gerty

18 februari 2010 23:30

Ja det är väldigt jobbit med dom här telefonerna det blir faktist iriterande

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
lillisl

lillisl

19 februari 2010 05:19

Jag blir så förbaskad på dessa telefonköer det tar bort så mycket tid att bara sitta och vänta.Just nu så vräker snön ner
Ha en bra fredag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

19 februari 2010 08:08

Godmorgon kära Irja =))
Ja det är en hel del knapptryck och
en förfärlig lång väntan och har man riktigt tur
så får man tillslut prata med en" riktig" människa ,
och inte en "data" röst ,
för att får veta att denna människan inte
kan hjälpa en...hahahah...
Det är inte lätt att ringa till offentliga ställen numera ;))
Önskar dig en bra dag och en riktigt trevlig helg , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maggan

19 februari 2010 08:12

God morgon säger jag Irja.Sitter och tittar ut på det ymniga snöfallet. Usch igen.Nu när jag har bestämt mig för att tänka positivt,så kommer det mer eländes snö. Jaja,bit ihop o gå vidare!
Håller med dig helt om detta du skriver om telefonköer. Jag har också blivit drabbad av detta. Speciellt med Telia,för jag har haft så mycket krångel med min digitaltv. Och så när man väl kommer fram så begär de att man ska vara expert på elektronik!!
Ja,jag var på mitt årliga besök på vårdcentralen,tog prover och nästa fredag ska jag träffa doktorn.
Visst är det kul med OS du,men vissa grejer är ju så sent,jag har svårt att hålla mig vaken. Skillnad med dig,nattuggla,som är van då. (haha)Min dotter är likadan,hon jobbar natt på ett servicehus i utanför byn. men hon trivs med det.
Ja idag har jag tänkt att ta min"dramaten" och gå och handla lite gott till helgen.Träffar min väninna på fredagarna och vi äter nåt gott tillsammans och så ser vi på Lets Dance.
Nu får jag önska dig en riktigt trevlig helg.
Hälsningar/kramar från Maggan.

 
Sussi

Sussi

19 februari 2010 08:33

En gång jag ringde till telia. Vi hade strul med bredbandet. Då var jag 92:a i kön!! Jag satt i över en timme och väntade. Nu har dom tydligen börjat med att man får lämna telefonnumret istället så ringer dom upp när det är ens tur. Mycket bättre :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 februari 2010 11:31

Ha ha ha! Tack irja för en härligt humoristisk beskrivning av hur det oftast går till numera, när man försöker få tag på en levande person, som kan svara på de frågor man har!
Till detta kan läggas svårigheten att höra de siffror, som man ska trycka på. Alla i detta land har inte fullgod hörsel längre :(
Och jodå, vår balkong är inglasad - annars hade vi frusit häcken av oss igår *finss* Tack för din gulliga kommentar!
Soliga kramar från ett snövitt Karlstad

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Anne-Marie

Anne-Marie

19 februari 2010 15:03

Hej Irja! Telefonköer...bara ordet får mig att frossa ordentligt. Just nu har jag i timmar försökt att komma fram till Securita Systems AB i Stockholm. Först tjuter det i luren för att sedan komma en upptagetton. Upptaget i 4 timmar.? Jag är så f...benad att jag saknar ord. Kanske tur att dom inte svarar. Ska fortsätta. Ha en jätteskön helg och sköt om dig och de dina. Kramar från Anne-Marie i Timrå

http://tantgul60plus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

19 februari 2010 16:13

Först vill jag tacka dig för Hälsningen på alla hjärtans dag,
Har varit strul med internet här så jag kunde inte skicka någon hjärtehälsning till dig men du vet att jag tänker på dig alla dagar. Sen skriver du så gulligt i min blogg. Jag har berättat för min son här vilken fin vän jag hittat i dig.
Hoppas du känner dig piggare nu och att det snart börjar bli dagsmeja och sen där Bore lägger av med sitt snöande och kyla.
Just nutycker jag det är skönt att slippa allt vad telefoner heter men det är på pricken så som du beskriver det när man ska ringa visa samtal. Man är nästan färdig att vråla rakt ut "Jag vill prata med en riktig människa".
Dagen är slut här och det är jag också men du och mannen ska ha en riktigt bra helg.
Kramizzar från Love.

 
Lena

Lena

19 februari 2010 17:10

Ja, dessa telefonköer som man ibland tvingas vänta i är verkligen ett gissel ;-(
Själv brukar jag dock aldrig vänta om kön överstiger 10 personer.
Det system där man kan lämna sitt tel:nr och invänta deras samtal + att man samtidigt får veta NÄR de förväntas ringa upp hoppas man ju ska praktiseras överallt...men det är klart...det skulle väl bli FÖR smidigt *skratt*.
Goa fredagskramar till dig min vän !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

19 februari 2010 18:06

Tack för ditt inlägg häromdagen som handlade om mina hembakade semlor. Trevligt att läsa din blogg. Hålller med dig om att det är hopplöst oftast att hamna i de där telefonköerna. Ha en trevlig helg!
Hälsningar Karin

http://kleopatra.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

19 februari 2010 18:09

Obs! Det ska vara kleopatra.bloggagratis.se.

http://kleopatra.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

19 februari 2010 22:12

ha ha ha, ja du alla dessa telefonköer och olika knappval.... och sitter man där riktigt länge så kanske man glömmer bort sitt ärende... men det kanske är taktik i det ;D

Tack för din glada och goa hälsningar hos mig, jag blir så glad.
Jag lägger gärna in dig i min blogglista.
Ha en skön helg.
Kramar!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

20 februari 2010 08:59

Godmorgon kära Irja =))
Jag tittar in och önskar dig en fortsatt trevlig helg , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
lillisl

lillisl

20 februari 2010 13:38

Önskar dig en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maggan

20 februari 2010 17:25

Då skriver jag kära Irja. Visst vill jag vara din kära vän,jag är också så glad att vi har blivit goda vänner.Det betyder så enormt mycket.Jag kom nyss hem från min väninna här och vi har haft en mysig stickeftermiddag.Men den lilla bit jag har till henne,så var det så besvärligt i snön.det är snökaos i hela Östergötland. Snöröjningen hinner inte med,så det finns inga vägar o trottoarer nu.Så det var att kliva och "tjofsa" som jag säger.
Vad roligt att ni har älgar.Dom saknar jag nu eftersom min man o jag hade ett torp på landet där det var gott om älg och rådjur. Dessutom var min man jägare,så jag har ätit mycket vilt i mitt liv.(skryt,skryt!)
Jag tycker om när du alltid skriver att man ska fånga dagen. Och du har rätt,den kommer ju inte igen.
Kram på dej och ha en skön helg du med.
Hälsningar från Maggan.

 
Sussi

Sussi

20 februari 2010 20:51

Sv.. Haha gillar du inte mitt tips med renstek och renat ;-)
Det kanske är lite godare med rödvin till :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

21 februari 2010 10:03

Hej Irja! Tack så mycket för titten på min blogg, du är välkommen tillbaka om du känner för de :)
Oj oj, så kallt du har hos dig å jag som gnäller när de är 12-15 minus här..hihihi!
Tack, för gratulationen till dottern :)

Ha en fin söndag
Kram Maria




http://maria9.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

21 februari 2010 10:13

Vad skoj att du har bott i Uppsala. Då kanske du känner igen vissa platser jag beskriver ibland. Eller det kanske var för länge sen du bodde här. Man glömmer lätt ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
margit

margit

21 februari 2010 17:36

Gokväll, Irja, min "syster"!
Ja då har denna dagen också nått sitt slut..fastän för oss "nattfjärilar" så är det MÅNGA timmar kvar. Men det mörknar, det är väl därför jag uttrycker mig så.
Ja igår så var vi i Västerås, hos "Steff", en av Lasses söner som fyllt. Det var en myvket trevlig eftermiddag..
Han är singel, och hade gjort en sån god annorlunda tårta...den var "inhöljd" i choklad. Bla så hade han i ena fyllningen, tror han sa KESELLA....och så var det nån annnan fyllning i det andra planet. Längst upp så hade han lagt HALLON...Den var SÅ GOD, var inte sådär söt som en tårta kan annars vara. Tror att den var "väldigt nyttig"....oxkså...
Det var så roligt att alla hans 4 söner var med. Ofta kanske 3 är med. Men nu var samtliga där...Därför passade det så fint att ta en bild...där alla satt i soffan och även Lasse med....och några till...Ett av hans 4 barnbarn var inte hellre med...
Nu på lördag till veckan så skall vi fira Måns, som fyller 4 år den 1/3, men firas på helgen så att flera kan komma....
På söndag fyller Simon, ett av mina barnbarn i Eskilstuna, 20 år. Så då åker Lasse oga under dagen och firar honom också.
Så det är mycket firande just nu...men det är kul också.
Så vi får Lasses ena son Tomas med sin Ulrika o Disa och Ida som kommer på fredageftermiddag från Uppsala och blir hos oss tills på lördageftermiddag...
Lasses hus är så stort och vi har många sängplatser...och jag är ledig då över helgen också. Så det blir trevligt att se fram mot den helgen också.
Måste berätta att på tisdag så skall jag träffa en till av min a bloggkompisar, Marie, som bor i Husum (inte långt från Ö-vik)
Hon är i Eskilstuna just nu och firar sin dotter som bor där..och dåskall vi fika ihop.
Så nästa gång ni kommer ner till eskilstuna...så hoppas jag att även vi kan träffas!!!
Vore jättekul!!!Roligt att få träffa sin "syster" LIVE!!!

Kramen min kära vän o "syster". Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Yvonne K

Yvonne K

21 februari 2010 19:14

Önskar dig en riktigt skön söndagkväll.

Kramar!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

21 februari 2010 20:00

Nog har det hänt lite här trots allt men jag är för att städer inte ska ändras allt för mycket. Jag gillar när gamla byggnader får se gamla ut :-)

En retsticka är jag med så det är helt okej hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
miamarie

miamarie

22 februari 2010 00:07

Hej på dej!
Tack för att du tittade in på min blogg idag..va roligt!! Så glad jag blev! Du får gärna bli en av mina läsare! Jag tänker följa din blogg nu!!
Du har så rätt i det du skriver om telefon köer..finns det nåt värre? Nää tror inte det, ja det ska vara att gå till tandläkaren då ;) haha
Såg att ni har kallt hos er...jag fryser i Uppsala oxå - 20 här!! Illa tycker jag...gillar inte alls kylan, längtar såå till våren! Men jag har hört att den ska komma i år oxå!! Även långt upp i norr!!! ;)
Ha en skön natt!
kramar Marie

http://miamarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards