VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

DEN LÅNGA VÄNTAN !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 19 januari 2010 01:22

 

I Miss You Comments and Graphics för MySpace, Tagged, Facebook 
  --        Nu är den långa väntan äntligen över,jag har saknad min älskade man, livskamrat enormt mycket .

       Dagarna har gått bra men nätterna har varit värst....Igårkväll ringde min A med glada nyheter,A blir utskriven från sjukhuset i UMEÅ  idag tisdag, han blir inte heller övetrflyttat till någon annan sjukhus.

Han får komma hem,vilken lyckorus,jag går på moln med lätta steg, och sjunger,jag har nog fått glädjefnatt.

Det ser hoppfullt ut, vi har fått vår tredje chans ,att leva tillsammans sida vid sida några år till.TACK gode gud.........

Värre är det för min allra, bästa bästis .Hon  miste sin man för en vecka  sedan,han gick bort i cancer,livet kan verkligen vara orättvist,de hade varit sambo många år,och gifte  sig här i höstas.  Allt såg så ljust ut,och hoppfullt.....men de hade spritt sig,de hitta nya.......

Jag och min käraste bästis vi har en kravlös kamratskap,vi träffas då och då ibland,vi vet var vi har varandra,vi håller ihop i  vått ocht torrt När vi flytta hit till byn,flytta de också några år efteråt,fast vi bor i samma by träffas vi inte varje dag....Men nu behövde vi stötta varandra HON är som en lilla syster för mig....

Och det säger en hel del........FÅNGA DAGEN >>><<< KRAM IA <<<   

 

 

 
 
lillisl

lillisl

19 januari 2010 06:34

Vad roligt att din man får komma hem i dag och så skönt att ni får vara tillsammans igen.
Vad ledsamt för din bästis,hon behöver nog allt stöd som finns just nu.
Önskar dig en bra och fin dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

solen02

19 januari 2010 11:54

Jo, jag hörde att pappa skulle få komma hem idag. Han lät som min vanliga älskade pappa när jag pratade med honom på sön. Tråkigt det som hände din bästis, måste vara svårt för dig att både känna lycka för att A kommer hem på stående ben samtidigt känna sorgen för den bästis känslor. Ha de bra, goa Irja
Kramisar // Maria

 
av Irja

av Irja

19 januari 2010 12:19

Äskade dotter Maria!!!
Ja det är helt underbart,ja vet inte hur jag ska bärga mig,jag är så innerligen glad och lycklig att allt har gått så bra, att vi får ha våran goa pappa A kvar hos oss.
Grattis till vårt barnbarn Lucas på han 3-års dag,vi längtar tills vi möts igen...... FÅNGA DAGEN....KRAM MAMMA IA....

http://40-Talisten

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 januari 2010 15:50

Men så skönt att du får hem din A så snart! Förstår att både du och han är överlyckliga.

Lika roligt som detta är, lika sorgligt är det med din bästis man.
Det måste kännas bra för henne att du finns i närheten, när hon behöver tröst och någon att prata med.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Solan

19 januari 2010 16:26

Jag förstår att du är överlycklig att få hem din A...
Kramar i massor.

 
margit

margit

19 januari 2010 19:45

GLÄDS MED DIG!! och fått komma direkt hem..utan mellanlandning på det nära sjukhuset!
Förstår din glädje att allt har gått så bra!!
Kramen till dig IRJA och hälsa!!

http://margitholm.blogg.seg.se

 
Lena

Lena

20 januari 2010 01:11

Om allt gått enligt planerna så har du nu fått hem din älskade man och jag gläds verkligen med er =D
Tråkigt med din väns förlust, men hon har ju en glad och lycklig vän i dig dessa dagar och tur är väl det för då orkar du ju stötta henne bättre.
Nattkramar !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

20 januari 2010 18:34

Kära Irja.
Så glad att allt gått bra och ni nu är två i stugan igen.
När man ligger där på natten och knappt vågar tro på en framtid tillsammans så vet jag hur oerhört lyckliga ni nu är och jag är så glad för er skull.
Livets vara eller icke vara styr vi inte själva och tyvärr fick inte din bästis man vara med längre. Att i en sådan situation ha en vän som du är värt guld.
Dagar kommer dagar gått,
lycklig den som Irja fått.

Kram till er båda och tack för att du finns min "bloggsyster."

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

21 januari 2010 14:45

Först hälsar jag A välkommen hem till sin goa fru och blir glad att höra hur bra det gått. Jag behöver inte säga att ni skall ra väl vara på varandra för det vet ni att göra i alla fall. Stor kram till er !!!
På tal om bästa vän så har jag en sån också. Vi bor inte i samma samhälle utan det är en del mil emellan men vi vet var vi har varandra och hon är som min syster i vått och torrt.
Kram till dig och även A

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
svensson-svensson

svensson-svensson

22 januari 2010 15:59

Skönt att höra att allt gott bra för din man,jag är glad för er skull. Själva är vi nu hemma i verkligheten igen, tillbaka till arbete, matlagning och tvätt. Hi Hi. Fast även om det är underbart att åka bort måste jag bekänna att det är himla skönt att komma hem till sitt eget.
Há en underbar helg //Fru Svensson

http://svensson-svensson.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 januari 2010 17:03

Tack snälla för din kommentar hos mig!
Självklart ska du ägna dig åt din A nu, när han kommit hem igen. Bloggen finns kvar och vi bloggarvänner också.
Varmaste kramar till dig och din A.

http://panter

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

23 januari 2010 17:32

Tack vännen för tröstande ord du ger mig i min blogg. Blir rörd och jag suger i mig allt just nu. Vi hörs och tills dess skall du ha det gott med din A. Hälsa honom snabb bättring, från mej !!!
KRam från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

24 januari 2010 10:29

Tack för att du tittade in hos mig, jag förstod att din man varit sjuk, men så gott att läsa att han får komma hem nu
ha det bra

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 januari 2010 16:03

Tittar in för att säga att jag tänker på dig och hoppas allt är så bra det bara kan vara kära Irja !!!
Tack också för dina kommentarer hos mig, de betyder väldigt mycket ska du veta.
Söndagskramar till dig och din A !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards