VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 10 januari 2010 23:40

Misstanken har blivit bekräftat .....  Det stod en rubrik i gårdagens avisene, varslet om,att vinterkräksjukan är ute och härja nu ,och skördar offer i sin väg .

 och att det inte bara var min känsliga mage som   spöka .

     Vinterkräksjukan,,,,,,,,Så det var den    skiten jag blev uppvaktat av!Jag   förmodade att kylan hade tagit död på alla bacillerna, men så var icke fallet  ...... Kylan har i alla fall dämpat sig,- 2 grader kalt  skönt,men det varar väl inte så länge innan det bli kallt igen....Dagens promenad var underbar, fast på darriga ben,men däremod var min    fyrfotade  vän desto gladae,Lacky älskar att leka i snön......

 Skickar ner över lite   varmare väder,så att kylan dämpar även hos er också .....

Igår  eftermiddag var jag och besökde mannen på sjukhuset,det var underbart skönt att träffa A igen,och få det bekräftat med egna ögon hur han mår ,,,

medhavande i bagaget hade jag rena kläder,hyginsaker,tofflor ,frukt och tidningar,samt krya på dig hälsningar från arbetskamraterna...

De händer inte så mycet under helgen,bara de nödvändigaste.och det som är rikdigt aaakut ......

Ifredags  hade de gjort en   hjärt och kranskärs röngten ,igår lördag en lung röngten ,resultat har vi inte ännu fått,men de var tal om att remitera till Umeå  eller Lund,ja ,ja, vi får väl se sa den blinde... Hoppas på bättre bessked i morron måndag.

 RESVÄG:    12 mil tur ā retur en stenkast,som vi NORRLÄNNINGAR säger det....

 Önskar er en ny bra vecka... FÅNGA DAGEN....KRAM IA<<<<<<   

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards