VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av IRJA Hagström Wikström - 8 januari 2010 12:59

 Man vet inte vad morgondagen har i sitt sköte.Och många gånger är det väl tur att man ingentig vet i förväg ......

Gårdagsmorgonen,börja med dåliga nyheter,Mannen A hade fått åka ilfart med ambulans till  Sunderbynssjukhus,från sitt arbete med  bröstsmärtor,Misstänkt    hjärta, eftersom han har sen tidigre  gjort två ballongsprängningar År 08. Detta hände tidigt på morgonen, jag fick veta det först klockan 11:30 att mannen  var på akuten ,men inte hur illa ställt det var med honom, de lovade återkomma senare, men när jag ingenting fått höra klockan 17:15 var jag tvungen att börja söka var i  allsin dar mannen tagit vägen.Det var ett gigantisk detektiv arbete innan jag kom till rätta....

Jag blev hänvisat från akuten till intensiven från intensiven till avd 33 från avd 33 till avd 46 .

Tal och min stora häpnad att jag till slut hitta mannen,då var klockan 19:25 ,under  tidens gång blev jag oroligare och  oroligare, man hinnr ju måla fan uppåt väggarna,  så när all min innre oro släppde, börja magen betee sig  konstigt  .Jag har sen tidigare en orolig mage,så de här gjorde  inte saken bättre....Så natten blev att  tillbringa på hemlighuset....

 Var  det min oroliga mage  eller vinterkräksjuka som  spela mig ett spratt eller  båda delarna,  knäsvag och på darriga ben samt  sviterna efter nattens övningar mår jag ganska bra.Så någon besök blir det inte idag hos mannen,vill inte smitta ner någon,ifall det är vinterkräksjukan, så han får  vänta  ,tills jag känner mig stabilare. Mannen ligger  fortfrande på sjukhuset,han har igenomgått  en kärl och krans  röntgen idag på morgonen , så vi får vänta på resultatett, han blir på sjukhuset hela helgen,möjligen en flyttning till regionalasjukhuset i Umeå för en kranskärlsoperation, så är lägt just nu.......  Vår yngsta dotter Maria fyller år idag,,,,,,        GRATTIS MARIA på 30-årsdagen ......Vi hade ju planerat att     bila  upp till Kalix och uppvakta dig på din stora dag,,,,,,men så  ville ödet det här i stället, men vi får ta det när de hela blivit bättre . Det får tiden visa .Vi får ta en dag i taget.FÅNGA DAGEN <<<KRAM IA>>> 

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards