VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

JULKORTS HÄLSNINGAR !!!

Av IRJA Hagström Wikström - 16 december 2009 14:05

   God eftermiddag !!! 

KUL att ni gav er tid att titta in hos mig, denna stressiga tid, som JULEN innebär.Har skrivit    julkort så pennan glöder, i omgångar, de julkorten som skulle sändas utomlands skicka jag för en vecka sedan .Jag ger mig samma fråga som   TV-programmet:,VEM TROR DU ATT DU ÄR.  ÄR NYFIKEN Jag  vill verkligen veta om mitt  ursprung  , jag vet inte mycket om släktningar från pappas sida ,jag har alldrig träffat min far, eftersom  mina föräldrars vägar skildes åt efter andra världskriget,och mamma  flytte till Sverige, med mig, (2-år gammal var jag då)Den tiden fråga man inte så mycket om sin ursprung, de var tabu,sånt prata man inte om....Så det är därför jag släktforskar ,,,,  Vet ingenting om farmors  och farfars släktskap,( det enda jag vet att farmor var född i Sverige)  Har hittat en faster till mig den,enda som är överlevande idag  hon bor i Domsjö, och en kusin i Lund von Rosen , samt en  äldre syster (Leena ) till mig som bor i Finland, kusiner i USA i NORD CAROLINA,Norge Ryssland . Så till alla de har jag skrivit Julkort,och resten i går kväll......SÅ inte är det konstigt  alls att jag känner mig som en främmande fågel  ,NÄR de flesta firar julen med släkten....Och jag har ingen,förutom  mannnen ,barnen och barnbarnen och barnbarnsbarnet

Jag har även skickat till Belgien,till de ungdomar som var utbytesstudent ,,, och 

botte hos oss...

Just nu 19-grader kallt. Kung Bore är på besök,Br br br

Här får alla mina Bloggarvänner >>>>GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR <<<<   

Julen år en sällsam tid...Hör gärna ifrån er, KUL med komentarer  VÄLKOMMEN  ALLAni som känner för det   >>>>> KRAM IA <<<<<      




 
 
lillis

lillis

16 december 2009 19:20

Hejsan! Fy sjutton vad kallt du har,här i Eskilstuna har vi -5
grader.Förstår att det måste kännas tomt att inte ha någon släkt
Önskar dig oxå en God jul
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

16 december 2009 19:30

Kära Irja!
Blev mycket berörd av din berättelse och kan inte ens föreställa mig hur det skulle ha känts att vara så utan nära släktingar som barn. På mammas sida var jag det första barnbarnet...efterlängtad och älskad av alla.

Jag är också mycket intresserad av släktforskning (av andra skäl än du förstås), jag är mer nyfiken på att försöka följa både mina och min mans släkt bakåt i tiden, jag har samlat in massor med namn, men skulle vilja gå vidare och få veta mer om dem än bara namnet, vem de gifte sig med och hur många barn de fick...men, tyvärr har jag inte kommit längre än så.

Du och din man har lyckats skapa en egen fin familj som vuxit sig stor och nu är ni en egen klan så att säga, och det måste ha stärkt dig, för trots att du skriver att du kände/känner dig som en främmande fågel ibland så verkar du ha ett gott självförtroende, med all rätt.

Det enda råd jag kan ge dig är att försöka ta reda på så mycket det bara går av de äldre släktingarna du trots allt har.
Jag hade en moster som var en otrolig hjälp för mig då jag sökte information. I dag är alla biologiska sysko, utom en moster, till såväl mamma som pappa borta. Själv har jag två bröder och en syster, alla yngre än jag.

PS. Trots att jag har så många namn på mitt släktträd så verkar det som om du har hittat flera utomlands boende släktingar...spännande eller hur ???

Har du orkat läsa ända hit så får du en jättekram av mig vännen!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

17 december 2009 08:49

Jaa du, jag har det likadant som du ... Inga biologiska släktingar mer än två bröder som jag träffar sporadiskt. Vi har aldrig vuxit upp tillsammans eftersom jag blev bortadopterad. Släktforskningen har jag kommit så långt med att jag vet vem jag är och mer där till ... Ett plåster på såret och jag är så glad att jag också fått tag på foton på väldigt många ....
Ha det gott !!! Vi får trösta oss med våra män, barn och barnbarn. Det är ju ändå det största som hänt oss eller???
Kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
margit

margit

17 december 2009 08:52

Hej Irja! Tack för din varma hälsning!! Vad jag förstår så besöker du Eskilstuna den 27 december?? Endast denna dag eller???28 är jag i stan..skulel var a kul att få trffas live!!Kram på dej!!/Margit skall nu krypa ner o sova..

http://margitholm.blogg .se

 
Solan

Solan

17 december 2009 13:23

Tack för din kylslagna hälsning.Här i Dalarna har vi också rätt kalt i dag. -13 grader men vackert med snö å sol.Väntar på mitt lilla troll.Han ska vara här några timmar tills hans pappa slutar jobbet.Adams mamma jobbar kväll.
Kram.

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
svensson-svensson

svensson-svensson

17 december 2009 15:17

Hej Arja
Gjorde som du sa och tog mig en titt in till din sida.
Känns konstigt att vi har mer snö än er man får bara hoppas att den ligger kvar vit och fin ett par dagar, normal är här mest slask vid de få tillfällen som det kommer snö.
Jo, det skall bli skönt att komma ner till värmen nu efter denna långa hösten. Jag har förhoppning att skriva och lägga ut lite foto för alla som vill ha lite koll på mig och min familj under resan, så blir du lite sugen på att se och läsa lite om livet på andra sidan så fortsätt att titta in till mig med jämna mellanrum. God Jul // Fru Svensson

http://svensson-svensson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards