VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 26 november 2009

INGEN JULSKINKA I ÅR !!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 26 november 2009 23:16

GRISSKANDAL !! KÖTTPAMP I TIMEOUT !!

DET är mild  sagt,CHOCKERANDE,horibelt,upprörande.  Hur kan  denna  grisfarmare L.H behandla sina grisar på detta sättet.Och dessutom en ofentlig, högt uppsatt persion, L .H  är ett tungt namn i köttbranschen ;Ledamot i styrelsen för  Lantbrukarnas L R F .Samt också ordförande i Swedish  Meats.m m Vanvårdade ,många.sjuka och döda grisar,fanns på farmen.Hur mår då våra grisar i allmänhet, när de sällan ens får gå ut, under sin livstid? Djurskydds lagarna är för dåliga. HUr är man funtad som människa som bär sig åt så hjärtlöst sätt..Finns det ingen skam i kroppen....


 Så därför kommer jag att avstå julskinkan i år.... Många med mig reagerar säkert med ilska och fröfäran över denna vanvård, som jag.

ÄR själv uppväxt på landgård , i början av 50 - talet.ALLA våra djur blev välvårdade med kärlek ........


Min vecka har varit något stressig, har varit och hjälpt min käre mor, med att 

putsa fönster och byta till nya julgardiner . Min mor är 85-år gammal , så jag vill inte att hon  ska själv  hålla på med sådant, göromål  . Annars en rikdig krutgumma, hon bor med sin sambo i Luleå.Och så har vi varit och shoppa   en hel dag , det är underbart att  få rå om sin käre mor.vi tog det lungt, en fika .... då och då , och bjöd mor på lunch. Så därför har jag tagit   bloggledigt några dagar ..... 


 -strålar har visat sig en stund idag,Hade nästan glömt bort hur solen såg ut.Skratt HI HI


SÅ mina bloggvänner tack för kommentaren och hälsningarna,  hör av mig mer sedan, men nu är jag trött 


          FÅNGA DAGEN      KRAM IA    

 
 
Lena

Lena

27 november 2009 14:04

Godmiddag!
Så härligt att du har din mamma i livet, min har varit död sedan 1990, hon blev bara 72 år tyvärr.

Det du skriver om grisarnas elände har jag ärligt talat inte sett eller hört något om, men jag förstår din reaktion fy f***n!
Du som jag tycker om dessa nya Smiley´s ser jag ;O
Kramar från mig till dig!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
margit

margit

28 november 2009 08:08

Gomorron Irja! tack för hälsning!!
Har nu kommit hem från min andra arbetsanatt...en kvar...
Jag har ju inte "jobbat natt" mer än 3 år...så det går bra..och så åker jag ju till min Lasse när jag vakar av...har då ett bra privatliv också!
Önskar dig en fin o trevlig dag/helg med tänt adventsljus och tända Adventsljusstakar!
Kram till dej! Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Love

28 november 2009 22:38

Goder afton i norr.
Jag blev både ledsen och oerhört arg när programmet om gristortyren visades. Det borde vara stenkoll på djuruppfödare. Jag själv föder ju upp katter och förstår inte hur man kan vanvårda sina djur. Har också funderat på om jag inte ska bli vegeterian för jag mår illa när jag tänker på dessa stackars djur.
Så bra att du orkar hjälpa din mor och få tillbringa värdefull tid med henne.
Känner mig själv lite sliten för det är många man ska tänka på och finnas för samt att huset ska pyntas inför morgondagen då adventskaffet ska inmundigas men nu är allt klart och jag kan sova gott.
Det är så roligt att du titta in här och dela dina tankar om livet. Ha en riktigt skön adventhelg.
Kram
Love.

 
Lena

Lena

29 november 2009 02:55

Tack Irja!
Gulle dig som delar med dig av dina knep angående krampen i benen. Sedan jag skrivit klart till dig är det ”bedtime” och då ska jag testa det här med saltet…sockor och vatten finns redan på plats.
Tack också för din adventshälsning!
Min varmaste hälsning tillbaka + en extra kram!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards