VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Kattens dag!!!!!!

Av IRJA Hagström Wikström - 23 november 2009 22:54

HEJ alla  Kattvänner och Bloggare!!!!

 ALLT går i kattens tecken denna helg .FIRA kattens dag den 2009-11-28-29, tillsammans med SVERAK,kattälskare,klubbar och butiker runt om i hela landet  .ROLIGA aktiviterer och det finns fina erbjudanden GÅ in på www.kattensdag.se för att se vilka butiker som firar.......


VI firar även 1-ADVENT, nästa helg  (Påminnrr bara)


          PEPPARMANDLAR  - så goda till glöggen!!!

          Kryddiga små kakor som  passar bra både till glöggen

          och kaffet .Toppas med en hel eller halv mandel.


          TILL CA 60 STYCKEN.   60  sötmandlar 200g rumsvarmt smör

          1 ägg  1msk ljust sirap  2dl strösocker  6-6½dl vetemjöl

          2tsk bikarbonat  2tsk malen kanel  1tsk malen ingefära 

          1tsk  malen nejlika ...Sätt ugnen på 175 grader

          Skålla och skala mandeln.Vispa smöret, ägg, sirap och

          socker pösigt. Blanda vetemjöl med samtliga ktyttor och vänd 

          ner i äggsmeten. Rör om ordentligt. Ta upp degen på mjölat

          bakbord och dela den i 8 lika stora   delar. Rulla  varje till längder

          och dela i 8 lika stora bitar. Rulla  dem till runda  bollar och lägg

          på bakpappersklädda plåtar.Tryck fast en hel eller halv skållad

          mandel på varje kaka. Grädda mitt i ugnen ca 18 minuer.

          LYCKA TILL********


         HALKFRI  VINTER!!!

  Nu fryser de på de regnvåta vägarna. Den kloka räknar med ishalka och

  snökaos även denna vinter, och inhandlar ett par nya broddar eller skor

  med traktorsula. då slipper du tillhöra den stora grupp människor som

  hamnar på sjukhus,för det man kallar trafikrelaterade skador, de vill

  säga skall,ryggskador, benbrott och vrickningar som man får när man

  halkar omkull.


FÖRLÅT mig kära Lena om jag har sårat dig med min kommrentar  till dig  ....   .Kommentaren  var inte inrikdat  mot er .MISSFÖRSTÅR mig rätt,alla vi är väl lite till mans utseendefixerad  ,mer eller mindre eller hur,även jag  vill vara fin i håret eller ha lite  accessoarer,  när jag klär upp mig för  fest eller dyligt eller bara för min egen skull min egen självkänsla..   Från min sida var det inte meningen att såra någon.  Och vist förstår jag att  sjukdomen sätter sina spår,de har de satt även  på mig Jag har ju min ryggskada  (sparken som tilldelades av  en påtänd prson  när jag skulle hjälpa  honom, då jag arbeta på sjukhus ) även min reumatism ut -vecklades av det.>>>>FÅNGA DAGEN<<< KRAM IA<<<

 
 
Lena

Lena

24 november 2009 15:18

Kära Irja!
Glöm nu ALLT om att du skulle ha sårat mig, för det har du INTE!!!
Det jag skrev om kritik var att du ska känna att du KAN ge mig det om du vill och att jag tål det.
Klockan är nu c:a 16.oo och jag ska lägga mig ett par timmar nu men vi hörs väl i natten som vi brukar *skratt*.
Ha det så gott vännen!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

25 november 2009 18:37

Hej vännen!
Ingen snö här inte bara regn och blåst men snart lyser det från adventsfönstret. Ska försöka baka något till helgen kanske dina kakor låter gott och enkelt.
Självklart ska jag på kattens dag för här kryllar det av gosiga fyrfotingar så säg till om du är sugen så kan tomten ta med en liten sötnos.
Ta hand om dig och ta emot en kram från mig.
Love.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Skapa flashcards