VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Skyltsöndag i Haparanda !

Av IRJA Hagström Wikström - 23 november 2009 00:37

Hej KÄRA Annkatrin!

Nej som tur var, vi klara oss bra denna gång. Resan gick bara bra .Åskan brukar inte slå ner två gånger på samma ställe(.Ett gamalt talessätt)   Pappa och jag känner oss alltid så välkommen ,vi blir ju så  väl modtagna , med öppna armar, av er barn och barnbarnen , när vi kommer...,Att få leka med sina barnbarn, är som att man blir själv barn på nytt ,rita ,bygga pyssel läsa sagor och gossas och kramas,man glömmer borrt sina egna  krämpor för  stunden.( Den bästa värktabletten )Som alltid, tiden räcker inte till, när vi har roligt.Och  mörkret faller över oss så fort här nu, och tar över den ljusa  dagen,dagarna har blivit så korta här nu.Och på kvällarna fryser de blöta vägarna till,och då kan de bli mycket hala , Och så var det skylt-söndag i Haparanda och många som passar på  att shoppa på IKEA.SÅ vi åkte  en ½timme tidigare,än vanligt, för att slippa trafik kaoset. Men helgen den 5-6 december kommer gullungarna Lucas och Alva ner till oss med sina föräldrae,Hel två dagar får vi rå om varandra ...... Underbart ......    Tack för hälsningen, jag älskar och saknar er så mycket, vi ses snart .Puss/Kram fr.                                   mamma/mormor >>>>FÅNGA DAGEN<<<<

 
 
Solan

Solan

23 november 2009 14:18

Hej Irja.Kul att du tittar in.Har haft en superhelg i Stockholm med sol,flanering och som krydda MY FAIR LADY på Oscars.Titta gärna tillbaka.Hälsningar Solveig

http://m-fors.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 november 2009 21:13

Irja min vän!
Måste bara rusa hit så fort jag såg din kommentar hos mig.
Jag vill omedelbart tala om att jag inte dömer någon p.g.a utseendet utan vet att det är andra kvaliteer som gör en människa värdefull.
Det var Love som besvarade min beundran över deras utseende på hennes blogg på ett både rart och roligt sätt,(men visst var de vackra, Love och hennes man?)
Mitt missnöje över mitt utseende beror på att min sjukdom medfört att jag har tillåtit mig att, om inte förfalla, så i alla fall scanseras...det var DET jag skrev att jag inte trivs med.
Så du har INTE träffat på ett par utseendefixerade "kärringar" i oss!
Lördagskramar till dig från mig

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Din dotter

24 november 2009 01:36

Hej mammsen. Vad roligt att ni ska få påhälsning av karlixborma. Trött jag blir av detta väder lördagen var så fin men nu är det bara mulet och regn:( . Ett film tips är nya Johan Falk som man sett tidigare får bla livvakterna .
Det har kommit ut 6 olika filmer men dom hör lite i hop med varandra så man måste nog börja se dom i ordning. Dom är jättespännande och jag tror till och med pappa skulle gilla dom. Nä nu ska jag snart gå och knyta mig. jag har läst ut boken jag hade börjat på när jag var hos dig . Som var "saknad" av Karin Alvetegen. Den blev superspännande i slutet. Nu har jag börjat på "skam" från samma författare den är tradig nu i början och hoppar lite mellan 2 kvinnors olika liv. Men hoppas den blir bättre som de brukar bli. Hur går det med dina böcker? Jag glömmde ju att få lite av dina fröer också. Snacka om tankespridda vi är- äh det är väl genetiskt. Nu ska jag gå och läsa lite och sova

 
Lena

Lena

24 november 2009 02:04

Kära Irja!
Jag har redan lärt känna dig så pass bra att jag inte för ett ögonblick kände mig sårad av det du skrev, jag ville bara göra ett förtydligande, och har alltså inte tagit illa upp.
Då kan jag passa på att säga att du KAN skriva nästan vad du vill om det är något du reagerar över...jag tål kritik om den är berättigad =D. Det är ju därför man har sina vänner, dit jag numera räknar dig, och hoppas och tror att vi ska förbli ärliga mot varandra!!!
Nattkramar

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
margit

margit

26 november 2009 00:15

Hej Irja! Sänder en natthälsning till dej ocjh önskar dig en fin morrondag!!.Kram/Margit

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IRJA Hagström Wikström - 7 augusti 2018 13:32


Blir det i dag, nu när  det är  något svalare idag,,,, Vi ska på lite längre resa , innan sommaren är helt slut,,, Ja, sommaren sjunger ju på sista versen,,, och nu när inte det är så varmt så orkar man färdas med  vår fina pärla,,, Att ha he...

Av IRJA Hagström Wikström - 6 augusti 2018 17:52


Som sagt så var det längesedan jag titta in här i min blogg,,, Mycket har händ under årens lopp , både glada och dåliga nyheter/// Och att jag blivit äldre med åren,,,men det blir vi väl allesammen  de kallas  väl för LIVET " Har glömt bort h...

              Idag är det fredagen den 17 maj, Norges nationaldag ...... självklart måste jag  ju bara vara med  och fira det på något sätt,,,, Varför??? undrar ni säkert     För en del av mitt hjärta tillhör vår grannland  Norge i väst...

Av IRJA Hagström Wikström - 15 maj 2013 01:15

                                    Vilken doft, vilket ljus ,--------och vilket märkligt ljud, fågelkvitter från buskar och träd, svanarna   som trumpetar i  rosåvilen, storspoven loggande läten,  och igelkottarnas  kärlekstjatter, mån...

   Veckorna går med en rasande fart, det blir mycket att göra här framöver, att städa upp och väcka upp   trätgården  vid liv, vissa av vårblommarna har redan blossat upp Man blir alldeles vimmelkantig av lycka när de första vårblommorna visa...

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards