VÄLKOMMEN TILL Ia;s  BLOGG...

Alla inlägg den 13 november 2009

Av IRJA Hagström Wikström - 13 november 2009 22:23

Hej alla FREDAGSMYSARE !!! 

De lärde  påstår att fredagen den trettonde är en otursdag, man bör ej gå under stegar,spotta tre gånger om man ser en svart katt korsa vägen osv,osv. Är man skrockfull, så får man vara det,jag för min del är inte det,  vill de  sig så illa, kan  olyckan vara  framme ändå.Så ,sker det så sker de.

EN vanlig  händelselös FREDAG, Dagen började med att släppa ut vår fyrbenta vän ,bandras hunden  Lucky,en blandning av 25% labrador resten worster,  4-år ,han är alldrig längre än ute på ängen och  gör sin behov och små retas med små fåglarna ,det är Luckys stora  nöje .Han fick vara ute så länge ,de tog  för mig att bära sängkläderna ut för vädring, och fylla tvättmaskinen  med påslakan och örngott. Då var Lucky också  färdig med sina revir stänkanden,Dax för frukost , först  Lucky torrfoder och vatten,  till mig själv blev det  Te , skinkmacka ett ägg  ett glas  jouce och morgontidningen PT.Och vad fick jag läsa om , jo Pitehälsan AB frångår landstingets  direktiv och vaccinerar vuxna och friska människor mot svininfluensa...Företaget tar betalt för att ge vaccinet som man  fått helt  gratis ...Enligt har Pitehälsan varit tydlig med att man inte tänker vaccinera några riskgrupper. det är ont om vaccin och nu kan barn och sjuka få vänta ännu längre.... Ansvarig  på landstinget, är upprörda...  Vad tror dom att vi är då vi som tillhör riskgruppen,  DET är nog många med mig som är upprörda ... .Det är rättare sagt FÖRDJäv...t.SkrikandesMen man kan  ju inte gå och reta sig  upp  på detta här hela dagen,man har annat för sig.


 MUSIK och sångglädje.....Glad

Jag är den som sjuger ikapp med radion för mig själv, och tar en  svängom med skurborsten, städningen blir mycket  roligare då, vipps då var allting    färdigt.      Fortsättning  följre

Presentation


Lycka är att minnas gårdagen
Drömma om morgondagen,
och leva i dag...... FÅNGA DAGEN

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Klockan Är

Vädret hos mig:

Vädret Piteå

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

bloggpatsen.se

GÄSTBOKEN >>>>>>

  

Mina dikter och Poesier

*** VÄLKOMMEN TILL IA:s LIV och TANKAR i N

VÄLKOMMEN TILL Ia;s BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards